За първи път в Централна и Източна Европа клиенти получават единен достъп до всичките си сметки и продукти в различни банки, както и анализ на разходите и приходите си. Услугата се предлага от Сосиете Женерал Експресбанк и се нарича BankHub. Част е от системата за интернет банкиране и осигурява лесен и бърз достъп до финансите на потребителите, както и анализ и информация, която се генерира автоматично. BankHub идва в отговор на нуждите на потребителите, които използват паралелно услугите на повече от една банка. По данни на GFK България те са 14,2% от всички банкови клиенти в страната на възраст над 18 години.

„За всички нас, BankHub е не просто поредният проект. Той е резултат от първото събитие на банката, свързано с иновациите, разработен в партньорство с финтех компании, следвайки по-модерна методология за управление на проекти. Без съмнение, това е пътят, по който трябва да вървим през следващите години, за да отговорим адекватно на предизвикателствата, които очакват банковия сектор“ – каза  Арно Льоклер, главен изпълнителен директор на Сосиете Женерал Експресбанк.

BankHub обединява на едно място информацията за финансовото състояние на клиента от всички негови сметки. Предоставя обединен достъп и графичен анализ на личните финанси на този потребител на база събраната информация за всички движения. Може да бъде обединявана информация от над 2 000 финансови институции от цял свят – разплащателни сметки, спестовни сметки, кредитни продукти, дебитни карти, инвестиционни и биткойн портфейли.

От банката поясняват, че основната цел на BankHub е по-скоро да предоставя адекватна информация на клиента, отколкото да бъде платформа за активни операции.

Системата е с най-високо ниво на защита и криптиране на информацията. Банката, генерирала приложението, няма достъп до информацията на клиентите за сметките и движенията им в други банки. Ако потребителят прецени да изтрие определена информация, то тя бива изтрита завинаги. За допълнителна сигурност е предвидено, както при всички други електронни банкирания, потребителската сесия да изтича, за да се предотврати нежелан достъп до информацията.

Услугата е достъпна и безплатна за всички клиенти на Сосиете Женерал Експресбанк, използващи онлайн банкиране, както и за служителите на банката. На този етап право на достъп имат само физически лица. Ще бъде разработена и версия за юридически лица. От банката предвиждат, че за корпоративни клиенти функционалността ще е особено полезна, защото голям брой фирми работят с повече от една банка. BankHub елиминира нуждата от извличане на информация и допълнително изчисление на общи баланси, движения и задължения, защото ги генерира автоматично.

Сосиете Женерал Експресбанк първата банка в Източна Европа, както и единствената в Групата Сосиете Женерал след Франция, която предлага подобна интегрирана услуга. За пример, Сосиете Женерал във Франция и дъщерната й компания за онлайн банкиране Boursorama предлагат подобно решение, което работи единствено с банките във Франция, като се ползва от няколко милиона души в страната.

За повече информация SGEB