„Зелена зона“за паркиране в София се разширява от 2021г. и ще работи и в събота. Това стана ясно след заседание на транспортната комисия в Столичния общинския съвет. Към момента „зелена“ и „синя зона“ работят в делнични дни от 8:30 до 19:30 ч. , а „синя зона“ работи и в събота до 18 ч. От догодина паркирането в „зелена зона“ ще стане платено в събота между 10 и 18 ч. Само в неделя паркирането в столицата ще остане безплатно. 

Първият район на разширението на „Зелена зона“ е в ĸв. "Ивaн Baзoв" в участъка мeждy yл. "Бялa чepĸвa", бyл. "Π. Ю. Toдopoв", бyл. "Бългapия" и бyл. "Π. Kapaвeлoв".  Вторият район е в чacтта от ĸв. "Явopoв", ĸoятo пoпaдa в paйoн "Cлaтинa", а участъкът е заключен мeждy бyл. "Цapигpaдcĸo шoce", бyл. "M. Eминecĸy", бyл. "Шипчeнcĸи пpoxoд" и yл. "Л. Cтoянoв". По този начин паркирането в целия квартал ще стане платено. Така в двата квартала ще се обособят над 1000 паркоместа, който попадат в „зелена зона“.

 „Поне месец и половина е необходимо, за да се проведе разяснителната кампания в двете подзони и гражданите да заявят паркирането в тези платени зони за издаването на стикер за локално платено паркиране пред Центъра за градска мобилност. Всеки може да заяви т.нар „винетни стикери“  и след 4 януари. Кандидатстването и връщането на документите ще става по електронен път, като след одобрение автомобилът ще има право да паркира, а контролът ще се извършва по номера на превозното средство“, заяви в ефира на bTV Radio зам.председателят на комисията по транспорт в Столичния общински съвет Зафир Зарков.

„Градското публично пространство е ограничено, а т.нар моторизация заема все по-плашещи размери. В София автомобилите са двойно повече, отколкото градове като Виена, Берлин и др. Политиката е обърната към подобряване на транспортните средства, обновяване, строителство на метро, защото това е алтернативата. Надявам се с подкрепата на обществото да се промени начина на мислене“, допълни той.

По време на заседанието на транспортната комисия постъпиха предложения за ограничаване на местата в режим на служебен абонамент и за обособяване на места за кратък престой пред болници, учебни заведения и  детски градини, както и за за удължаване на работното време на „зелена“ и „синя зона“, но те бяха отхвърлени. „Ще направим работна група с участници от всички политически сили, което да ни даде ясна възможност да търсим експертно най-добрите решения за града….Няма категорично отказване от никоя от предложените мерки от колеги, но всичко трябва да бъде добре осмислено и комуникирано“, уточни Зарков.

От Центъра за градска мобилност съобщиха по bTV Radio, че разполагат с ограничен брой автомобили за репатрация.

Според Зарков, „паяците са достатъчни за техническото обезпечение на зоните за платено паркиране. Факт е, че е необходимо допълнително количество, за да се налага този ред, който всички желаем в града и да не виждаме автомобили, паркирани в градинки или пред вратите на входовете на сгради“.

В предаването „За града“ зам.председателят на комисията по транспорт в СОС очерта и друг проблем: „В момента транспортният сектор е в сериозна финансова негативна ситуация с оглед на драстичния спад на пътуващите в града. Към момента около 30 млн.лв се разминават в приходите от предварително заложената икономическа рамка в транспорта на София… Разходите за издръжката на транспорта са постоянни, а приходите от транспортни документи намаляват. Едно от решенията е помощ от държавата и от бюджета на София“.

Какво още сподели Зафир Зарков, чуйте в интервюто на Георги Митов: