Хаосът по летищата в Европа продължава. Огромните опашки и купчини струпан багаж са обичайна гледка през този летен сезон. Редица авиокомпаниите отменят десетки хиляди полети от май насам. Богомил Николов от „Активни потребители“ припомни в ефира на BTV Radio какви права имаме при отменен или забавен самолетен полет.

„Авиокомпаниите масово отменят полети планирано, защото при отмяна на полет повече от 14 дни преди датата на заминаване не се дължи обезщетение. Тя трябва да върне само заплатената цена и нищо повече. Ако отмяната обаче стане по-късно, то имаме право и на обезщетение,“ каза той.

Обезщетенията зависят от дистанцията на полета.

„Ако е под 1500 км. са 250 евро, между 1500-3000 км. – 400 евро, а над 3000 км. вече са 600 евро“, допълни той.

Също така можем да търсим компенсация при забавяне на полета над 3 часа. Ако пък отидем на летището и полетът не се случва или се отлага с много часове, то правата ни на пасажери са да получим грижа и обезщетение.

„Авиокомпанията трябва да ни осигури храна, напитки и нощувка, ако се налага. Понякога има авиокомпании, които не се справят с такава организация и хората спят по земята. В такава ситуация трябва да знаем, че имаме право да си закупим храна, да се настаним в хотел и т.н., а след това можем да изпратим авиокомпанията и да претендираме тя да ни ги осребри“, обясни още Николов.

Според Богомил Николов е много вероятно цените на самолетните билети да поскъпнат.

Чуйте интервюто на Тереза Захариева с Богомил Николов.