|
На живо

7
Pop-out player

Снимка: Ладислав Цветков

Експерти: Лошата инфраструктура трябва да е водещата версия за катастрофата на АМ "Струма"

Водещата версия за катастрофата на АМ „Струма“ трябва да е лошата инфраструктура. Около това мнение се обединиха Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при пътнотранспортни произшествия, и бившият български автомобилен пилот Румен Дунев, който в момента е част от Сдружение автотехнически експерти по пътна безопасност.

„Една катастрофа никога няма еднозначна причина. Според мен, водещата версия трябва да се насочи към това, че имаме проблем с инфраструктурата – недобро проектиране, недобро изпълнение, липса на маркировка, не на място поставена мантинела и отбивка и липса на знаци“, каза Тодоров.

Румен Дунев обясни, че е отишъл с негови колеги до мястото на инцидента, за да видят лично какво е състоянието на въпросната отсечка.

„На място установихме, че спирачен път има, т.е. водачът до последно се е борил и е бил адекватен. За съжаление много малки парченца от пъзела, и то все негативни, довеждат до тази трагедия. На първо място маркировката, малко преди инцидента,  е много бледа. Маркировката е тази, която трябва да даде усещане на водача за положението му върху пътното платно. При положение, че тази маркировка почва да изчезва, според мен, водачът е тръгнал да се придържа плътно в дясно по мантинелата. След като се движи плътно в дясно той излиза челно срещу островчето. За съжаление е тръгнал да прави маневра. Една част от автобуса е минала през островчето и рязкото завиване на ляво вкарва автобуса между двете мантинели от лявата страна. Ако не беше предприел тази маневра, може би всичко щеше да се размине далеч по-леко. Голяма част от пътниците нямаше да останат в този капан между двете мантинели, тъй като това не им позволява да отворят вратата и за съжаление намират своя край в автобуса“, каза Дунев.

Владимир Тодоров допълни, че това повдига въпроса дали трябва да се използват мантинели за разделителна система по средата на магистралите. По думите му в много държави в ЕС се използват бетонни предпазни огради.

И двамата експерти се обединиха около мнението, че трябва да има инструктаж за безопасност при автобусните превози, така че пътниците да знаят какво да правят при инцидент.

Чуйте цялото интервю на Тереза Захариева с Владимир Тодоров и Румен Дунев. 

Ключови думи: