Неподходяща мярка – така председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев определи идеята младите шофьори да не могат да карат автомобили от 22 часа до 6 часа сутринта.

Много скоро, след 2 месеца най-много, в 17,30 часа ще бъде тъмно. Какво означава – че от тогава ли ще им забраним да шофират? И ако те след курса не шофират във всяко едно време на денонощието, след тази една година още по няма да могат. Когато се предлага едно нещо, трябва да се предвиди, трябва да се анализира, плюсове и минуси и ако плюсовете са повече, тогава да го налагаме. Аз смятам, че това е една абсолютно неподходяща мярка, тъй като ако тя лишава от правото да управляват в този часови диапазон едни хора, които не са научени, защо лишава и такива, които са научени? Тогава какъв е стимулът на съвестните млади хора да се учат? Има много други начини. Аз не веднъж съм казвал, но няма кой да ме чуе. Защо не се въведе временно свидетелство за управление, което да има временен характер – за първите 2 години, и това ще бъде абсолютно равноправно и недискриминационно, за всички нови начинаещи водачи. И тези, които са научени и спазват правилата и не допускат определени нарушения, след изтичането на тези 2 години свидетелството им да стане постоянно. Другите, които не са научени и са допуснали съответните нарушения, ще отпадне това временно свидетелство, ще се върнат да се донаучат и отново ще получат свидетелство, на което да започне да тече наново 2-годишният временен статут. Смятам, че това е справедливо и равноправно. Това е дълга практика в Англия, която е доказала своето предимство. Ако 2 години карате дисциплинирано и спазвате правилата, това става почерк и манталитет зад волана. И тогава след тези 2 години вие отново ще продължите да шофирате така“, посочи Красимир Георгиев, който има над 40 години стаж като автоинструктор.

Цялото интервю пред водещата Надежда Василева за законодателните промени, които могат да помогнат за намаляване на войната по пътищата, можете да чуете на звуковия файл.