„Нека да изкажем първо съболезнования на семейството, на всички близки и на всички хора, които са загубили близки при катастрофи, защото днес е било погребението на детенцето. Нека да кажем и още нещо, което да стресне тези, които вземат решения. До края на годината ще загинат още 20 деца при катастрофи. Ето това е най-ужасяващото нещо, да знаеш, че ще загинат деца и да загърбваш проблемите. Анализирайки причините за ПТП, европейски и световни експерти казват, че 50% от причините се коренят в проблеми в инфраструктурата. В България има около 40 критични пътни участъка, на които всяка седмица загиват хора. Това е свързано с недобро покритие асфалтово, с обратен вираж, с наклони, които не са правилни, с недобро изтичане на вода, аквапланинги, с липсата на знаци, на маркировки, на мантинели, тоест има някакъв проблем с пътя. И тук се поставя въпросът защо тези не повече от 40 места ние не почнем да ги отстраняваме. Това е големият проблем, че се маркират по някакъв начин и оттам нататък най-лесно е на собственикът на пътя да каже – ами те карат много бързо. Това е свързано с едно безхаберие, което в крайна сметка води до човешки животи, защото ако има една стройна план-програма, да се набележат 5 участъка, които тази година бъдат отстранени, да не се казва ние ще сложим знак, за да намалим скоростта, оттам нататък нищо няма да се случи. Има елементарни и лесни решения като примерно колчетата в Кресна. След поставянето на колчета в Кресна няма нито един загинал. Преди това загиваха по 5-6 души на година. И другото – оправданието няма пари. Защото ние сме писали писма до пътната агенция, получаваме едни стандартни отговори – в момента не разполагаме с финансиране, ще предвидим за следващ период. Оправданието няма пари не може да го има, тъй като във фонда за пътна безопасност, който акумулира средствата от наложените глоби всяка година постъпват над 100 милиона лева и тези средства трябва да се използват по предназначение. Една част от тях отиват в МВР. Останалата част спокойно може да се използва за такива мероприятия. Само че когато предлагаме да се промени законът за движението по пътищата и тези средства да бъдат отделени в отделен фонд, да има едни прозрачни процедури как се изразходват, глас в пустиня, и МВР използват тези средства да си плащат заплатите, влизат в МВР, а не за превантивни мероприятия.“ Това каза в интервю за bTV Radio Владимир Тодоров, председател на Управителния съвет на Българската асоциация на пострадали при катастрофи, във връзка с тежкия пътен инцидент край село Телиш, при който загина 12-годишната Сияна.
Целия разговор за катастрофата и какви мерки трябва да бъдат предприети, за да не се стига до такива тежки произшествия, можете да чуете на следващия звуков файл.