„Картината на съвременното кино е изключително пъстра. Развитието му е в разширяване на неговите тематични, жанрови и тематични категории. Много по-ценни качества са автентичността, искреността на посланието и адекватността на съвременната ситуация.“ – коментира в рубриката „Гласът на киното“ кинокритикът Александър Донев.
„Силата на кучето“ спечели наградата БАФТА в категорията за най-добър филм и бе фаворит на наградите „Изборът на критиците“. „Това е най-обсъжданият филм в момента, включително заради някои реакции срещу „ревизионистичния“ подход на режисьорката Джейн Кемпиън към традиционен американски жанр. Сам Елиът беше възмутен от интерпретацията на уестърна и намеците за съществуването на скрита хомосексуалност у каубоите. Хомосексуалността, която предизвиква вниманието при обявяването на подобни награди, е метафора на един по-дълбок проблем на съвременното общество – липсата на толерантност, нежеланието да дадеш право на другия да прави свободен избор, да приемеш неговото самоопределяне и произтичащите от тук конфликти.“ – очерта паралела Александър Донев.
Той прогнозира, че „Силата на кучето“, „Белфаст“ и „Дюн“ ще са главните фаворити за наградите „Оскар“. Днешният живот е доста шумен и в него лесно губим ориентири. Имаме много от всичко през цялото време – много информация в свят, наситен с много образи. Каква е мисията на киното днес? „Съвременната публика вече не се вълнува толкова много от художественото майсторство, от изобилието на ефекти. Много по-важно е умението да се разкаже една вълнуваща история, да се въздейства емоционално. И това се проявява в наградите. Темата тази година е семейството, връзката между поколенията, възпитанието на децата, предаването на ценностите И то не толкова остро конфликтно, колкото с възможността поколенията да се подкрепят. Киното трябва да се обърне повече към проблемите на обикновения човек и да дава утеха, посока за развитие на съвременния свят. Много е важно филмите да са вълнуващи и да дават на зрителя емоция и опора за преживяване на трудното ежедневие.“ – каза Александър Донев.
Интервю на Светослав Николов: