bTV Radio празнува 13 години! По случай рождения ден ви срещаме с гласовете на медията. За успехите и развитието на радиото през последните години гост в предаването “За града” беше изпълнителният директор на bTV Radio Group и главен оперативен директор на bTV Media Group Господин Йовчев.

Много или малко са 13 години за една медия?

Изключително приятно ми е да бъда гост в отговорната, наречена от теб седмица на гласовете на радиото. За мен е чест и голяма отговорност да бъда част от тези гласове, макар и само за кратко. За да мога да отбележа страхотната ни годишнина, страхотния ни рожден ден - 13 години на bTV Radio. Медиите са призвани да са винаги млади, да са винаги актуални, да следват пулса на това, което хората имат нужда да знаят, имат нужда да чуят, имат като потребност от забавление, от развлечение и цялото портфолио от емоции, които една медия доставя - в случая нашето радио. Така, че ми е трудно да кажа много ли са или малко, но със сигурност 13 години са значителен период. Най-вече, защото дава възможност за изграждане на едно устойчиво послание към аудиторията на доверие и на стабилна репутация. Аз вярвам, че това, което постигнахме с bTV Radio през годините отразява именно този стремеж - да бъдем адекватен барометър за нашите слушатели, защото в  крайна сметка това, което правим като продукт, е насочено именно към тях. 13 години за нас са период на растеж, период на уроци, но период и на непрекъснато подобрение, на иновации. Ние се намираме в новото високотехнологично студио на bTV Radio и за мен е чест да бъда един от първите гости в този нов прекрасен дом.   

Като спомена новия ни дом, какво значи тази промяна за аудиторията?

Тази промяна има повече от едно измерение, повече от едно значение. Тя на първо място отразява нашия стремеж да доставяме все по-високо качество на съдържанието, на звука, на технологията за нашите слушатели. Слушателите са в центъра, те са това, заради което ние влагаме сърцето си, усилията си и дните си в това, което в крайна сметка те чуват или виждат, или четат - в зависимост от медията. Но слушателят, аудиторията е центърът на всичко. Следващият център, който разбира се никой не може да отрече, когато говорим за една медия, е съдържанието. Другият аспект на промяната е насочен към нашия екип. Аз съм изключително ориентиран към хората и към работата в екип. През целия си житейски и професионален път винаги съм следвал тази максима, че нищо не може да се случи без добър екип и без подходящ отборен дух. Така че за екипа ни това означава по-добри технически възможности, по-вдъхновяваща и мотивираща работна среда и в крайна сметка, както казах и преди - един нов дом, където да се чувстваме у дома си. Трябва да ви кажа, че когато за пръв път аз дойдох в bTV Radio и в bTV Radio групата и срещнах нашия отбор, бях поразен от факта какво голямо, истинско семейство открих. Още по-поразен бях от факта колко радушно те ме приеха и колко топло ме посрещнаха. Изключително важна част от промяната е насочена именно към хората на bTV Radio групата. Не по-малко от значение тази промяна има за нашите партньори - за пазара, за хората които ни се доверяват отговорно и смислено да предадем техните послания на нашите слушатели. Това за тях би следвало да е един сигнал за продължаващи инвестиции в бъдещето на радиото и за продължаващите ни усилия да правим все по-добър продукт.

Защо радиото продължава да има своята твърда аудитория?

Задавал съм си много пъти този въпрос - вие всички знаете, че традиционните електронни медии много често са обект на различни прогнози - за намаляване на интереса към тях, за отживяване или отмиране на технологията, за това как ще бъдат заменени от една или друга форма на нововъведение, на нов продукт, който се предлага на пазара - бил той различните форми на стрийминг, различните форми на подкасти, на онлайн и видео съдържание. Но независимо от всичко радиото продължава да има своето запазено място в деня на хората. Може би, защото предлага едно уникално и едно интимно преживяване. Може би, защото много често се развива между слушателя и нас в една малко по-изолирана, не публична среда. Всичко това прави радиото уникална по своя характер медия. Има нещо много силно, магично в радиото, а то е, че се доверяваш само на гласа. Когато начина на комуникация отнема част от възможностите за възприятие, тогава в твоя собствен свят можеш да имаш много различни представи - за човека, който стои зад този глас, за настроението му, за емоцията, за душата и това го превръща в нещо, напълно различно от всяка друга медия.

 

Как бихте определили старта на есенния телевизионен сезон на bTV?

Бих го определил като шеметен. Ентусиазиран съм от това, което успяхме да реализираме на ниво телевизионни продукции. Увеличението на инвестициите в развлекателно съдържание е повече от видимо. Разнообразието, което предложихме за цялото семейство и за всеки вкус е нещо, което отдавна не се е случвало на пазара. Успяхме да представим седем предавания в най-гледаното време, пет от които са изцяло нови - “Островът на 100-те гривни”, “Бягство към победата”, който се завръща след много дълга пауза, “Коя е тази песен”, “Колко ми даваш”, “Гласът на България”, предстоящите “Кажи честно” и “Помниш ли текста?”  Всичко това е една страхотна заявка, че bTV иска да остава млада, адекватна на променящите се вкусове и на променящите се очаквания на зрителите. Изключително съм горд с новите ни водещи, с лица като Керана и Флорина, която отново се завърна в семейството на bTV. Това, което не бива да пренебрегваме и което аз винаги съм поставял на фокус, като съм казвал, че е сърцето на една медия, са нашите новини и актуални предавания. Колегите правят и невъзможното, за да изпълняват своята мисия да информират обществото.

Какво е вашето пожелание към екипа и аудиторията на bTV Radio по случай рождения ден на медията?

Честит рожден ден, колеги! Пожелавам ви да работите със същата страст и със същия професионализъм, който винаги сте демонстрирали. Поводите ми да се гордея, че съм много малка част от този екип, са не един и два. Благодаря ви за това, пожелавам ви да бъдете здрави - вие и вашите семейства и заедно да сбъдваме мечтите си, да сбъдваме плановете си за една добра, отговорна, забавна, съвременна медия. Към нашите слушатели искам да отправя пожелание да продължават да ни се доверяват, да продължават да ни пускат в дома си, в колата си и да ни оставят да бъдем част от техния свят, от тяхното семейство, от техния ден. Надявам се заедно да създадем още много незабравими моменти в ефир, а защо не и извън ефир.