"В участъка, в който са положени павета, в момента се фугира, полива се с вода и отново се фугира, след това се изравнява с малки валяци. Надяваме се до 15 септември да приключи пренареждането, но най-вече се държи на качеството и контрола, така че тази дата е по-скоро препоръчителна. Засега работите вървят по график. Първите няколко дни беше спирана по линия на надзора. Надзорът има постоянно представители тук, Столична община и самият строител също, поясни инж. Ангел Джоргов, заместник-кмет по “Обществено строителство" към Столична община. „В първите дни бяха изчистени някои моменти, сега се спазва напълно технологията“, добави той.

 

Снимка: Ладислав Цветков

Според инж. Джоргов всички материали са изследвани по няколко пъти в лаборатории, както на Университета по архитектура, строителство и геодезия, така и от независими лаборатории. „Материалите се изследват, обезпечени са с необходимите документи и се контролира размера на фугите и начина на редене, както от нас, така и от надзорната фирма“, допълни зам.-кметът, цитиран от БТА.

 

Снимка: Ладислав Цветков

„Използват се автентични павета, тъй като други няма“, подчерта инж. Джоргов. Реално не се знае колко струва един квадратен метър. Нови не са купувани“, коментира той. От няколко месеца Столична община и Българската академия на науките правят опити да разработят такъв тип паве, за да може общината да разполага и с нови. „Важно е след необходимите тестове настилката да съответства и като вид, и като качество на вече положената“, обясни инж. Джоргов.

Снимка: Ладислав Цветков

Стойността на пренареждането на жълтите павета е 206 000 лева, а стойността на целия ремонт в карето между бул. "Цар Освободител", ул. "Московска", бул."Г. С. Раковски" и бул. "Васил Левски" е 17 млн. лева, припомни зам.кмета и допълни, че фирмата не е получавала пари за работата по участъка.