За цялостна промяна в концепцията за безопасност на пътя призова председателят на СБА инж. Емил Панчев в интервю по bTV Radio. „В мен остава горчилка, когато стане жестока трагедия и слушам, че се уволняват чиновници и се смята, че с това нещата се оправят. Трябват отговорни мерки и да се промени цялостно концепцията за безопасност. Управлението на безопасността трябва да стане основна отговорност. Трябва да променим в добра посока поведението на водача на пътя, неговото отношение. И всичко това да започва от училище като говорим за психика на водача. Има приета държавна концепция, но това нищо не променя. Трябва да се работи с години за истинска безопасност на движението.“ – посочи Емил Панчев.
Той даде пример с разликата в поддържането на пътната мрежа у нас и в Западна Европа: „Когато преминем от Сърбия нататък, ще видим как се мият мантинелите, знаците, колчетата, което, за съжаление у нас не го виждаме. Много често и не виждаме знаците, обрасли в трева. Това безхаберно състояние често го оправдаваме с липсата на средства и търпим асфалтът да е износен, на мантинелата отдавна да й е минала гаранцията, да има наклони с аквапланинг. Оправят се нещата, но с такава бавна скорост, че ние катастрофираме с такива случаи.“
Инж. Емил Панчев припомни, че отдавна СБА настоява за нов Закон за движение по пътищата, но напомни, че добър или лош, сегашният трябва да се спазва. И посочи редица обичайни нарушения – шофиране с превишена скорост и с неподходящи за зимните условия гуми, минаване на червен светофар, особено в София, неправилно спиране. „От години повтарям, че дори контролните органи нямат право да спират на автомагистралите. В една по-бяла страна винаги те извеждат от магистралата, ако искат да те спрат. Категорично е записано в ЗДП, че на автомагистрала няма право да се спира. Представете си при едно спукване на гума какво се случва с тези, които са спрели, както се случва по нашите пътища, на сянка под някой мост. Нашата държава трябва да започне да прави анализ на цялото пътно стопанство като знаци, безопасност на самата настилка. Във всеки момент държавните служители трябва да знаят какво е състоянието на всеки път. Хората протестират да им се оправят дупките, без да се интересуват от състоянието на пътя, износен ли е асфалтът – и се радваме, че не газим в кал.“
Интервю на Светослав Николов: