„Имаме пандемия от нарушения на правилата за движение по пътищата, което предполага драконовски мерки от страна на „Пътна полиция““. Това заяви в ефира на bTV Radio председателят на Столичния общински съвет (СОС) Георги Георгиев. Повод за това бе проведената среща на граждани на район „Лозенец“ вследствие на тежката катастрофа с автомобила на Георги Семерджиев, който отне живота на две млади жени, и множеството пътни инциденти в тази част на столицата. На събитието присъстваха експерти от всички институции, които имат отношение към пътната безопасност, общински съветници и кметът на район "Лозенец" Константин Павлов. „За конкретният случай, каквото и да е имало там, не е могло да предотврати трагедията. По-важно е да се направи политика на пътна безопасност, а не да се прехвърля топката“, допълни Георгиев. По думите му, транспортното направление в общината ще обмисля поставяне на заграждения или прегради на островчето пред търговския център на опасното кръстовище на бул. „Черни връх“ и бул. „Арсеналски“.

„Едва 15 патрула се грижат за пътната безопасност в столицата, което е обективна невъзможност да се справят с тази задача“, коментира Георгиев и допълни, че още преди седмица в Столичния общински съвет е поискано удвояване на патрулите на Пътна полиция в София. „Бойко Рашков да удвои живата сила на патрулите и да се закупят още камери с глобите, които се събират“, смята Георги Георгиев. Той подчерта, че 2 камери са дарени от общината на КАТ, които за първите 6 месеца на 2022г. са засекли над 20 000 нарушения.  Георгиев призова за повече камери на всички големи булеварди на София, като уточни, че общинските камери са над 700, но „Общината трябва да има право да глобява“.

Председателят на Столичния общински съвет очерта и задачите, за които настояват граждани и общински власти пред Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ „да се направи анализ на конфликтните точки, за да се предприемат действия на различните органи“. КАТ ще трябва да оповести  конкретни мерки за безопасността край училищата до началото на учебната година, след като  Общината въведе ограничението за преминаване покрай учебните заведения да бъде 30 км/ч. „Контролът на пътя е задача на КАТ, а ние обезпечаваме и помагаме“, каза още Георгиев.

След като неотдавна общинарите поискаха от кабинета на Кирил Петков 143 млн.лв. за покриване на загуби на обществения транспорт, „от правителството нямаше отговор. Партиите подкрепиха частична компенсация за градския транспорт, без ПП и ДБ. Това са половината от средствата, които няма да стигнат до края на годината“, посочи още Георгиев. За сравнение държавата компенсира градския транспорт в страни като Германия и Великобритания. „Няма историческо време за противопоставяне. Политиците са длъжни да погледнат над егото си. 6 месеца не получихме подкрепа и се надявам случващото се да вразуми всички както на местно, така и на национално ниво. Ние не сме станали общински съветници, за да се молим на държавната власт да си свърши работата“, добави той.

Чуйте цялото интервю на Георги Митов с председателя на Столичния общински съвет Георги Георгиев, разположено в звуковия файл: