„Въпросът дали учителят ще се превръща в медицински персонал стои пред цялото общество“. Това заяви в ефира на bTV Radio проф. Димитър Веселинов - директор на Департамента за информация и усъвършенстване на учители при Софийския университет „Св. Климент Охридски", който коментира връщането на учениците в клас и тестването. „Когато се въвеждат такива неща, трябва да има основа, върху която да стъпим. Трябва да се види как функционира това нещо и да се провери в учебни заведения, където и ръководството им, родителите и учителите са склонни да участват в такъв експеримент…За мен трябва да има възможност да се експериментира в рамките на една седмица и след това да се видят резултатите. В СУ един от дебатите е за присъствено, онлайн или смесено обучение, като на Академическия съвет не се отхвърли нито една от трите форми“, добави проф. Веселинов. „Не беше обявено ясно, че ще има определени училища или детски градини, в които да може се направи този експеримент. Директорите, за да направят тестовете, се консултират с родителите и диалогът е постоянен“, подчертава той.

„Част от критиките към онлайн обучението са нормални. Българският учител и университетски преподавател много бързо доказаха на цялото общество, че те са компетентни и могат да провеждат съвременно обучение. Всеки от тях успя да надгради, приобщи, трансформира или адаптира към този тип условия на обучение в електронна среда, който ни се наложи. Не искам да изпадаме в крайност да отричаме за сметка на другия. Ние сме на нормално европейско равнище, а даже в определени области имаме сериозни постижения, като например в езиковото обучение, за разлика от големите държави“, каза още проф. Веселинов.

На 12 и 13 ноември 2021г. ръководеният от него Департамент за информация и усъвършенстване на учители при Софийския университет „Св. Климент Охридски" провежда 11-то издание на своя Есенен научно-образователен форум, като темата е „Оптимизация на образователната среда".

„Проблемът е пандемията и различните форми за преподаване в тези условия, в които сме принудени да измисляме различни варианти, за да се адаптираме към тази ситуация. Тя се променя динамично в негативен план. Част от колегите акцентират върху аспекти на учебното съдържание, иновативни технологии на преподаване, мотивацията на учениците и родителите, за да получим по-качествено образование“, смята проф. Веселинов.

По време на форума ще бъдат представени 49 индивидуални доклади и допълнителни разработки в съавторство от България, които обхващат образователната среда от детската градина до университетите. Темите са свързани както с управлението на училището, оптимизирането на предаването на знанията, историята, географията, изобразителното изкуство, така и специфични теми като „Тестът по български език като чужд в електронна среда“, „Обучение в електронна среда по дисциплината Латински език с медицинска терминология на българските студенти от спец. Медицина и Дентална медицина от МУ- София“, „СТЕМ- обучение чрез визуална среда“ и др. Има и конкурс за образователен продукт, в който участват 17 участници, чийто победители предстои да бъдат обявени.

Цялото интервю на Георги Митов с проф. Димитър Веселинов можете да чуете тук: