С новата тарифна политика билетът за градския транспорт в София ще важи и за време на пътуване. Ще можем да се прекачваме в неограничен брой превозни средства, като в последното трябва да влезем до 30 или до 60 минути след началото на пътуването. „Предложението е базирано на анализа на пътуванията в града. Най-често гражданите сменят две превозни средства в интервал от 30 минути. Затова предвиждаме тази по-справедлива тарифна политика.“ – коментира пред bTV Radio председателят на Столичен общински съвет Георги Георгиев.
Остават досегашните успешни модели като разсрочено плащане на годишната карта и плащане с банкови карти. „Над 70 процента от еднократните билети вече са електронни.“ – съобщи още Георги Георгиев. По отношение на финансовата стабилност на градския транспорт той посочи, че приходи има, когато има клиенти: „Колкото са по-доволни потребителите, толкова повече ще са приходите. Това ще даде възможност транспортът да се прави още по-удобен.“
Председателят на Столичния общински съвет посочи като проблем огромния дефицит от 143 милиона лв. поради поскъпването на горивата и съобщи, че за първото тримесечие разходите за природен газ са се вдигнали с 330 %, а за ток – с 232 %. „Въпреки всички оптимизации, необходимо е държавата, получила свръхпечалбите, да компенсира обществения транспорт не само в София.“ – каза Георги Георгиев. В отговор на молбата към правителството общината е получила три съвета. „Нито един от тях няма как да изпълним.“ – посочи председателят на общинския съвет. „Да увеличим цените, както съветва Министерство на финансите, означава да прехвърлим на гражданите ефекта от поскъпването на горивата, ползата от който е получила държавата. Не молим за помощ, не търсим нещо, което не следва.“ – подчерта той. За съвета на премиера сега в оставка Кирил Петков да се оптимизират линии, за да няма дублиращи се между автобуси и метро, той посочи, че това вече е направено. Предложението за съкращаване на хора определи като неприемливо и каза, че възможните съкращения вече са направени, „но все някой трябва да кара трамвая.“ Решението остава при депутатите, които трябва да гласуват актуализацията на бюджета, а предложение за компенсация вече е внесено от народните представители от ГЕРБ-СДС.
Придвижването в града ще бъде подобрено с новата програма за тротоари. „Предстои да бъдат изградени 690 000 кв. м тротоари – между 11 и 12 пъти повече, отколкото обикновено се прави. Сумата е 120 милиона лв., една трета от които ще се управляват от районните кметове. За качеството на работа съм изискал назначаването на служители за контрол във всяка районна администрация. Програмата трябва да се осъществи за четири години, но целта ни е да я завършим за две.“ – посочи още председателят на Столичен общински съвет Георги Георгиев.
Интервю на Светослав Николов: