Новият брой на единственото българско „Списание за танц“ излезе в навечерието на Световния ден на танца (29 април). То излиза от печат веднъж годишно от 2019 г. насам.
След като с броевете си дотук изданието потопи читателите в темите за „Красотата в танца“, „Танцът и други изкуства“ и „Танцът и политическото“, брой 4 се вглежда в „Танц и музика: нови отношения“.
„Искахме да се поразровим в общоприетата представа, че танцът се основава на някаква музика. Докато целият XX век и до днес танцовото изкуство намира най-различни подходи как да работи с музиката, много често вече се работи и без музика – на тишина, на абсолютно абстрактен звуков фон или на звуци от ежедневието. Решихме да огледаме какви са новите подходи на танца към музиката“. Това каза в ефира на bTV Radio Ангелина Георгиева, която е главен редактор на „Списание за танц“.
Като част от полифоничното разглеждане на водещата тема на броя, композиторът и изследовател Ангел Симитчиев ни прави свидетели на един от редките разговори между него и други четирима от най-отличителните съвременни български композитори на електронна музика за танцовата и клубната сцена: Цветан Момчилов, Станислав Генадиев, Емилиян Гацов-Елби и Иван Шопов. На страниците на броя те споделят повече за творческия си процес и „правилата на играта”, които сами пишат всеки път, работейки по следващо съвременно танцово представление или друг проект.
Композиторът Асен Аврамов пък ни запознава със своя възглед за сценична музика и за експерименталния дух на 80-те години с разказ за някои от първите опити за взаимодействие между електронната музика и танца у нас. В същото десетилетие се разгръща и въведението във фоторазказа на Стефан А. Щерев, изграден от архивни кадри, предоставени от Нели Недева-Воева и Стоян Гребенаров, които показват духа на рок концертите из различни български градове. Някъде там възникват хибридни жанрове като „ню уейв хоро“, а начинът, по който телата на хората се изразяват започва осезаемо да се променя.
Хореографките Мила Искренова и Галина Борисова, за чието творчество музиката има огромна значение, също споделят своята перспектива към темата. Броят обръща и специално внимание на революционера Джон Кейдж. Музикалният теоретик Питър Прайс и хореографката Меган Бридж коментират на страниците на списанието неговия принос, както и значението на музикалния минимализъм и клубната музика за съвременния танц.
Брой 4 обръща внимание и на актуални теми като пространствата за танц, както и предлага критически реакции на част от премиерните заглавия от изминалия сезон.
Чуйте интервюто на Тереза Захариева с Ангелина Георгиева.