„Повече изкуство, повече приобщаване“ /+Más arte, + más inclusión/ е проект по програма Еразъм + между IES VALMAYOR, координатор на този проект, Lycée Camus de Bois Colombes, - Лисе Камю дьо Боа Коломб, Лисео Капече де МАлие Liceo Capece de Maglie, 164 ГПИЕ Miguel de Cervantes de Sofia и Средно училище Валмайор, област Мадрид IES VALMAYOR. Три от училищата вече са участвали в два успешни проекта на Коменски в миналото и поддържат доказано добрите работни взаимоотношения помежду си, като приобщават своите ученици и им предлагат нови възможности, базирани на съвместна работа. Освен това Liceo Capece има испанска международна секция, двуезичният институт Мигел де Сервантес има испанска двуезична секция, а Lycée Camus предлага водеща програма Bachibac - Бачибак и двойна испанска и френска бакалавърски степени).
Целта на проекта е да насърчим критичното мислене на нашите ученици за борба срещу дискриминацията, расизма, тормоза и насилието чрез художествено творчество. Стремим се да популяризираме дейностите с ИКТ, като комбинираме технологични ресурси (създаване на видеоклипове, блогове, обърната класна стая, дигитални книги) с изкуство, за да подобрим социалното включване и равните възможности за нашите ученици.
Участниците в проекта са избрани с подбор според академичните им резултати и мотивационни писма. Те се класират според активността си за съответните мобилности. Първата, до Испания, втората до Франция, третата в България и последната до Италия.
Вече имаме доста съвместни продукти – електронна книга с мини разкази, плакати, различни записи (рап против расизма и др.).
Въпреки усложнената обстановка, проектът е активен и вече върви към своя край. Наложи се да го удължим с година, за да можем пълноценно да осъществим мобилностите, които мотивират учениците и са неоценимо преимущество в сравнение с виртуалните проекти като Етуининг например.
От 2 до 7 февруари 2022 в София ще се състои третата мобилност. Очакваме партньорите с нетърпение и желание за работа и прекрасни емоции.
Според Мария-Йоана Димитрова от 12 Г клас от Испанската гимназия в София, целта на проекта, който е на испански език, е обмен между учениците, но е убедена, че „това колко струваш, зависи от това какви са качествата ти“. „Социалните мрежи засилват дискриминацията“, твърди тя. „Те улесняват достъпа и дават гласност на груби изказвания, но не са единствения начин“, допълва Димитрова. По думите й, „рапирахме за първи път поезия срещу расизма. Проектът променя гледната точка, но и носи забава“.„Има много различни хора от различни раси, религии. Като се смесим в тази среда, започваме да ги разбирам“, твърди Георги Христов от 12 Б клас. „Създавайки изкуство, изисква време и да се посветиш на него. При първия локдаун правихме колажи“, припомни той. „Когато сме заедно и се занимаваме с изкуство, по-лесно се разбираме“, счита Христов.
Чуйте повече в интервюто на Георги Митов с Мария-Йоана Димитрова и Георги Христов от 164 ГПИЕ „Мигел де Сервантес“- София, разположено в звуковия файл: