По-опитни и по-вдъхновени завършват и тази година участниците в „Рекламна академия“ на „Нов български университет“, Българска асоциация на комуникационните агенции и Българска асоциация на рекламодателите. Студентското състезание се провежда за девети път под мотото „Практиката е най-добрият учител“. bTV Radio е медиен партньор. Този иновативен за българското образование формат показва важността от тясната връзка между висшето образование и бизнеса. Инициативата обединява в реализацията на общи проекти студенти и доказани практикуващи експерти от целия рекламен и комуникационен сектор в България. Тази година участваха близо 200 студенти от различни специалности.

„Основната концепция е Академията да събира в едно студенти, които изучават различни специалности, свързани помежду си. Така пресъздаваме основните позиции в работните взаимоотношения между клиенти и агенции. В рамките на 48 часа те преминават през всички етапи – опознаване на бизнес казуса, пазарна ситуация, опознаване на потребителите, правене на стратегия, раждане на идея и нейната реализация, както и оценка как тя би допринесла за развитието на дадения бранд на пазара. Това е дълъг и сложен процес, който протича под менторството на хората от бизнеса. Бих отличил енергията и желанието на участниците нещата да бъдат довършени докрай“ – коментира пред bTV Radio доц. д-р Кристиян Постаджиян – декан на Бакалавърски факултет към НБУ.

През тази година студентите бяха разделени в 18 екипа, работили в различни сектори. „В „Рекламна академия“ те развиват изключително много качества – аналитични и презентационни умения, креативност. Тя премина с изключителен заряд и ентусиазъм. Отборът ни бе екип от начало до край – борбени и до последния момент търсещи най-доброто решение.“ – коментира Ралица Милчева от Българска асоциация на рекламодателите, чийто отбор бе победител.

„Студентите бяха много логични. Много систематично търсеха прозрения, които да им отключат кампанията. Всяко нещо им бе обосновано и те представиха много качествена работа.“ – удовлетворен е и Александър Братимиров от Българската асоциация на комуникационните агенции.

Интервю на Светослав Николов: