Близо един тон лекарства с изтекъл срок на годност са събрани в пилотното издание на кампанията „Земята не пие лекарства“. Стотици хора от София, Пловдив и Варна се включиха и донесоха старите си лекарства на мобилните пунктове, които бяха разположени на паркинги на Kaufland в тези градове.

Първенци във връщането на лекарства с изтекъл срок на годност са софиянци. В рамките на ден и половина на двата мобилни пункта бяха събрани близо 500 кг.

Кампанията „Земята не пие лекарства“ се организира от водеща френска фармацевтична кампания и Kaufland България в партньорство с Министерството на здравеопазването. Целта на инициативата е да алармира, че старите лекарства не трябва да се изхвърлят в битовия отпадък или канализацията. За събирането, извозването и унищожаването на лекарствата организаторите са сключили договор с лицензираната фирма „Екосейф“, която има собствен инсинератор за обезвреждане на опасни отпадъци.

Активните съставки на неправилно изхвърлените лекарства могат да попаднат в почвата и водата и да доведат до отрицателно въздействие върху цялата екосистема. Ако остатъци от антибиотици бъдат погълнати от човека, чрез храната и водата, която консумира, това може да отключи антимикробна резистентност.

Антимикробната резистентност е една от най-големите глобални заплахи за общественото здраве. По данни на Световната здравна организация тя е причината за 5 млн. смъртни случаи само през 2019 г. Ако не бъдат предприети мерки, се очаква този брой да нарасне до 10 милиона годишно до 2050 г. Злоупотребата и прекомерната употреба на антибиотици при хората и животните са основните причини за развитието на антибиотичната резистентност.

За Kaufland България

Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от над 2 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 7500 служители. През 2023 г. компанията разполага с 66 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата