bTV отново се нарежда сред най-силните български потребителски марки и е номер едно в категорията „Телевизия и радио“. Световната интернет търсачка Google за пореден път не отстъпва лидерската позиция, а „Девин“ е начело сред българските брандове.

Това показа резултатът от независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на световната организация Superbrands.

Проучването се провежда за осми път у нас, по повод на новото издание на промоционалната програма Superbrands Bulgaria 2021/2022, в която участието е само по покана на организацията.

 

 

 

 

За целите на изследването номинираните марки бяха позиционирани в 27 категории.

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, които участват в програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. Членовете на борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти.

Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е водещият Институт за пазарни проучвания GfK Bulgaria.

В процеса на оценяване експертите и потребителите се ръководят от дефиницията и критериите на световната организация за Superbrands:

Superbrand е марка, която е изградила отлична репутация в своя сектор и предлага значителни материални и емоционални предимства пред конкурентите. Тези преимущества, съзнателно или несъзнателно, признават потребителите и искат да ги притежават.

Superbrand трябва да демонстрира:

Качество: Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?

Надеждност: Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли висок стандарт на

продуктите или услугите?

Различие: Добре ли е позната марката в своя сектор? Успешно ли се разграничава от

конкурентите си? Притежава ли индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?

За четвърти пореден път Superbrands присъжда и почетна награда за принос в промоцията на бранда България по света. Тази година наградата е за българския ансамбъл по художествена гимнастика, който за първи път спечели златото на Олимпийските игри в Токио.