Три специални ТВ сета и над 15 часа качествена публицистика, виртуална реалност и преки включвания от 40 локации в България и чужбина подготвя екип от над 250 професионалисти на bTV Media Group за своите зрители, слушатели и онлайн потребители в изборния ден на 14 ноември. Най-голяма част от аудиторията е заявила намерение да проследи вота 2 в 1 именно в ефира на bTV („Маркет линкс“, октомври 2021*). За първи път при отразяване на предизборна кампания bTV ще предложи специална изборна арена – уникално дискусионно пространство в НДК, в което главните герои на деня ще влязат в директен дебат пред публика на живо. По атрактивен и невиждан досега начин водещите ще представят на зрителите мненията и позициите на икономисти, журналисти, синдикалисти, анализатори, инфлуенсъри, а след 20 ч. на арената сили ще премерят най-важните кандидати за властта и техните привърженици. Освен в директен сблъсък помежду си, победители и победени ще отговарят в реално време на въпроси на публиката, която ще има финалната дума за това кой печели и кой губи в словесните двубои.
Изборният маратон по bTV – „Новите избори. Развръзката? Президент и парламент“ започва в 7 ч. сутринта с 5-часово издание на „Тази събота и неделя“. Към водещите в неделния ден Мария Цънцарова и Петя Дикова ще се присъедини Жени Марчева. Експерти, анализатори и лица от екрана ще коментират поредните избори в условията на епидемия и политическо напрежение. Кореспонденти от страната и чужбина ще дават информация за гласуването в изборните секции и мобилните ковид-урни за карантинираните, както и за нарушения.
Преки включвания, репортажи, разследвания и плурализъм на мнения ще предложи специалното новинарско студио от 15 до 17 часа с водещ Виктория Петрова. Нейни събеседници ще бъдат лекари от първа линия в битката с коронавируса, психолози, конституционалисти, експертите от ЦИК и МВнР, които отговарят за процеса на гласуване. Заедно с тях, водещата ще потърси отговори на въпросите защо изборите у нас се превръщат в хронични и колко струва това на данъкоплатците; дали се облекчи гласуването за сънародниците ни в чужбина и какви са примерите за високо политическо напрежение и по света. С помощта на най-съвременните технологии, в студиото още в ранния следобед ще „влязат“ и част от главните герои – кандидатите за президент, които се борят за доверието на избирателите.
Топ експерти, политолози, социолози и анализатори ще посрещнат кулминацията на изборния ден от 17 ч. до след полунощ в трите специални студия на bTV заедно с Антон Хекимян, Светослав Иванов, Мария Цънцарова, Златимир Йочев, Жени Марчева и Цветанка Ризова. В компанията на Лиляна Боянова, Иван Георгиев и Денислав Борисов, те ще посрещнат и първите резултати от екзит пола на „Алфа Рисърч“ и „Маркет Линкс“ в ключови региони на страната, поднесени по изцяло нов 3D начин – както в 360-градусовото студио на bTV, така и в допълнително виртуално пространство в НДК и центъра на София.
В 17 часа започва и специалната изборна арена на bTV от НДК с водещи Мария Цънцарова и Златимир Йочев, която ще продължи до полунощ.
В деня на вота за зрителите ще се информират и от редовни, удължени и извънредни емисии новини с водещи Юксел Кадриев и Виктория Петрова, а освен от ефира на bTV и bTV Radio - и от сайта и мобилното приложение на bTV Новините.
Близо 64% от зрителите в страната са заявили намерението си да следят изборите в неделя именно в ефира на bTV*. Това е поредната висока оценка на аудиторията за силната публицистика на bTV по време на предизборна кампания. В проучване на „Маркет линкс“, проведено непосредствено след вота на 11 юли**, 35% от запитаните посочват bTV като телевизията, която е най-безпристрастна и равноотдалечена от политическите партии и властта, както и с най-професионално отразяване на вота. В същия период, според изводите от най-подробния и всеобхватен мониторингов доклад (на СЕМ), bTV е спазила професионалните стандарти и етика и е гарантирала правото на свободно изразяване на мнения в ефира и дигиталните си платформи.
*според Национално представително проучване за населението в България над 18 г., проведено от агенция Маркет ЛИНКС сред 1094 респондента в периода 19.10-24.10.2021
** По данни от експресно проучване на „Маркет линкс“ сред 518 души на възраст 18-54, проведено на 14 юли 2021 г.