„Масово хора купуваха по интернет и това даде възможност за злоупотреби от страна на продавачите“. Това коментира в ефира на bTV Radio адвокат Кристиян Райчев от Сдружението за правна помощ на потребителите. „За съжаление, ниската цена на стоката не стимулира клиентите да защитават правата си. Разходите за дела биха се умножили по десет и това е спирачката за потребителите да защитават своите права“, добави той навръх 15 март - Световния ден на потребителите.

От Сдружението уточняват, че работят съвместно с Районен съд- Хасково по инициатива за създаване на алтернативен орган за решаване на спорове. Идеята е той да функционира онлайн и да окаже благоприятен ефект върху работата на съдилищата, която се очаква да се намали по такива дела.

Адвокат Райчев посочи, че са заведени 3 колективни иска срещу фирми за бързи кредити. По думите му, клаузите в договорите за бързи кредити за потребители „са написани така, че не могат да се разберат, без да се вникне дълбоко в съдържанието на договора“. Това води до „обръч от кредити“, в който попадат клиентите на кредитните компании.

С неуспех за потребителите е приключил колективния иск, заведен през 2016г., срещу столичната Топлофикация за това дължима ли е от потребителите такса сградна инсталация. След решение на Съда на ЕС, 5 години по-късно, се оказва, че „няма проблем за начисляването на сградна инсталация“ от страна на дружеството.

По проект в сътрудничество с португалски партньори, Сдружението за правна помощ на потребителите разработи наръчник, насочен към младото поколение. „Целта е то да се запознае с основните принципи на авторските права и интелектуалната собственост“, поясни Райчев. Изданието е достъпно на този адрес.

Цялото интервю на Георги Митов с адвокат Кристиян Райчев от Сдружението за правна помощ на потребителите ще откриете в звуковия файл: