Бъдете уникални, познавайте аудиторията си и се грижете за нея, създавайте „войници на бранда“, защото нямате нужда от „мъртви души“ – интернет експертът Ален Попович препоръча успешни стратегии за присъствие на бизнеса в социалните медии в интервю на Светослав Николов в предаването „За града“ по bTV Radio. Той посочи: „Социалните мрежи се развиват супер динамично. Всяка година излизат нови тенденции на пазара и се преосмислят досегашните концепции. Миналата година в бранша я определяме като „миналата ера.“

Стратегиите за успешно присъствие на бизнеса в социалните медии ще бъдат представени на конференцията Social Media Marketing в петък в „Интерпред – Световен търговски център“. bTV Radio е медиен партньор на 13-ото издание на форума, организиран от Social Mе. Петима лектори ще запознаят аудиторията с възможностите на новите социални медии и с ефективността на фейсбук кампаниите, ще представят перспективите пред развитието на електронните магазини и пред продажбите онлайн през 2016 г.

Не копирайте други модели, следвайте вътрешния си нюх, споделяйте успешни моменти от „кухнята“ на Вашия бизнес, целете вирусен ефект – така ще спестите бюджет и ще увеличите продажбите, съветва още Ален Попович, който ще бъде един от лекторите на конференцията. Той препоръчва да познаваме добре интересите на публиката, за да можем да я ангажираме. „Важното е посланието – как ще докоснеш точно своя клиент, какво ще намери той в теб. Ти продаваш емоция.“

Лоялността Ален Попович описа като важно условие за успешното интернет присъствие. „Създавайте „войници на бранда“, а не бройка фенове или количество трафик. Много е по-важно да имаме 10 души, които ни следват и вярват в нашата кауза, отколкото 1000 „мъртви души“ – хора, които по никакъв начин не се вълнуват от нас. „Войниците на бранда“ трябва да обгрижваме, така че те да са постоянно заинтригувани – да се допитваме до тях, да видим какво ги вълнува, от какво имат нужда.“ – посочва експертът. А точно лоялните почитатели на бранда могат да подскажат неочаквана посока на развитие на бизнеса.

Концентриране на усилията в посока на най-голямата ефективност е друга препоръка на Ален Попович: „Създайте акаунт, където знаете, че е вашата аудиотрия и където можете да отделите максимално време, за да го управлявате. По-добре имайте един акаунт и общувайте с клиентите си там, отколкото да десет акаунта, в нито един от които нямате време да влизате и така бихте създали негативно впечатление, не по-добро.“