След завършването на работата по строителството на метрото в този участък, от днес е възстановено движението през кръстовището на бул. „Цар Борис III“ и ул. „Житница“. Преди ремонта то бе на едно ниво, а сега вече транзитният трафик от бул. „Гоце Делчев“ към ул. „Житница“ минава под земята. Локални платна дават лесна възможност за десен и ляв завой към центъра и „Княжево“.
Южно от бул. „Цар Борис III“ чак до бул. „Никола Мушанов“ ул. „Житница“ е вече с четири ленти – по две в посока, с нови тротоари от унипаваж, засадени са над 200 дръвчета, а на кръстовището с бул. „Цар Борис III“ има нов светофар за управление на движението към локалните платна.
С решение на експертен съвет са направени промени в посоката на движение по улици в карето южно от бул. „Цар Борис III“, тъй като сегашната организация влиза в конфликт с рампата за подземното преминаване и не може да се осигури връзка на бул. „Гоце Делчев“ с ул. „Хризантема“. В участъка са поставени необходимите знаци, съобщи пред bTV Radio изпълнителният директор на софийския „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев.
Така продължава освобождаване на участъци от софийски улици и булеварди, затворени заради строителството на метрото. Пътното платно при Малък градски театър „Зад канала“ ще бъде възстановено до два дни. През ноември ще бъде премахнато стеснението на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ при Военна академия, където се прокопава шахта за отклонението на метрото към кв. „Слатина“. Също идния месец изцяло ще бъде освободено преминаването през кръстовището на кино „Одеон“, а в началото на декември – и на бул. „Витоша“ при НДК.
По трасето от 8 километра с 8 метростанции вече е освободено движението при Медицинска академия и бул. „България“, а от днес – и в Красно село. До декември строителството ще завърши, като ще бъдат организирани още дни на отворените врати по готовите метростанции, а след сертифициране от Германия започва и превозването на пътници в участъка.
Същевременно скоро ще започне монтирането на преградни врати на пероните на 12-те най-натоварени станции от първите участъци на метрото. „Тъй като влаковете са три типа според отстоянието на вратите, преградите ще се вдигат вертикално. Такава технология вече е въведена в Япония и Южна Корея. Южнокорейската фирма, която спечели търга, в момента работи в Стокхолм и Барселона, а до една година от подписването на договора тази година трябва да достави вратите за първите две метростанции. После ще обезопасим допълнително още десет от най-натоварените.“ – съобщи пред bTV Radio изпълнителният директор на столичния „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев.
Интервю на Светослав Николов: