Три нови електробуса заменят старите превозни средства по линия 123 от 17 януари. Маршрутът й се удължава от лифт „Симеоново“ до автостанция „Гео Милев“. В момента автобусите се движат до кв. „Дървеница“. Интервалът на преминаване се съкращава на 25 мин.
Това са първите три от новите 15 електрически превозни средства, които до края на февруари ще поемат изцяло обслужването и по линии 84 и 184. Така електролиниите на градския транспорт стават 5, като в момента 20 бавнозарядни електробуса се движат по линии 9 и 309. Новите превозни средства са придобити с кредит от Европейската банка за възстановяване и развитие, а закупуването им е част от одобрената от Столичния общински съвет инвестиционна програма на „Столичен електротранспорт“, съобщи пред bTV Radio директорът на дружеството инж. Евгени Ганчев.
Новите електробуси са бързозарядни и на крайна станция се зареждат напълно за 6 – 7 минути, след което могат да изминат минимум 20 км. Те са с климатик и нисък под. Освен че са най-екологичните превозни средства, и разходите за обслужването им са най-ниски. Ако средно за гориво за дизелов автобус са нужни 100 лв. за 100 км, за метанов сумата е 60 лв., а за електробус – до 20 лв. Въпреки по-високия първоначален разход, още до 6-ата година електробусите стават много по-евтини от един автобус, коментира инж. Ганчев.
По Европейската оперативна програма „Околна среда“ с МОСВ до 2023 г. се планира закупуване на още електробуси за София. 30 са 12-метровите бързозарядни, а 52 ще извършват довеждащия до метрото транспорт. До края на следващата година около 20% от градския транспорт в София ще се осъществява от електробуси.
Интервю на Светослав Николов с директора на „Столичен електротранспорт“ инж. Евгени Ганчев: