Жители на софийското село Мрамор се оплакаха, че не могат да се ориентират в новата организация на движение заради строителството на Западната дъга на Околовръстното шосе. Това е причината те с часове да се въртят в омагьосания кръг на строящата се детелина.
Петър Покровски работи в София, а живее в село Мрамор. Всеки ден изминава разстоянието с личния си автомобил. Оплаква се, че от няколко седмици опашките са километрични. По думите му заради трафика се налага да включва парното си, защото колата загрява. „Карам на първа по 3-4 км. Причината за това нещо е недобрата организация на пътна сигнализация. Наслагани са стрелки, но аз, който тука пътувам от детските ми години, щом аз не мога да се ориентирам до Мрамор, а съм близо 35 години шофьор”, категоричен е Покровски.
Заради ремонта, старият път за Мрамор е разкопан. Нов има, но табелки за него - не. И хората започват да търсят. Шофьорът споделя как една вечер се прибирал през Нови Искър, Доброславци и в Мрамор. Другият път е през Костинброд, през другите села - Балша, през Голяновци, Житен, обратно, което е някъде към 12-13 километра.
Оказва се, че указания за новия път има. Но табелите са отскоро и често объркват дори кореняк-шофьори.
За да стигнат до селото, хората трябва да преминат през строящата се детелина, която трябва да свърже Околовръстното със Северната скоростна тангента. Там оказва се има три невралгични точки, на които могат да сбъркат. Пътят е единствена връзка с пътя и за селата Житен, Доброславци и Балша, но табели за тях още няма.
Докато пътуваме ние също не успяваме да открием правилния път за Мрамор. В задънената улица влизаме с още две коли и всички се връщат до изходна позиция
Шофьор коментира липсата на организация на пътя. „Никаква организация. Нямам идея как трябва да стигна. Знакът показваше да дойда в тази посока. Оказа се задънено. Сега се връщам. Виждам, че там се движат някакви коли, ще пробвам там”, описва хаоса потърпевшия.
Въпреки че има табела, оказваща посоката към Мрамор шофьорите имат две възможности за ляв завой, една от които води към строежа. Когато няма поставени табели на платното, което е в работен цикъл и хората се объркват, коментира още Петър. Според него би трябвало щом се работи на това платно да бъде ограничено. Липсват указателни табелки със схема. Накъде се изменя посоката на движението и къде с населените места към, които се стреми всеки водач, смята той.
На следващата невралгична точка също движението не е ясно обозначено. Няколко реда табели объркват пътуващите и дори разсмиват.
Работниците на пътя често помагат на сгрешилите шофьори.
Докато екипа на bTV проверява ситуацията внезапно започва и реорганизация на табелите.
Петър е отнесъл казуса към пътната агенция. Те са посочили, че не строят тази тангента и нищо не могат да направят.
За организацията на движението отговаря Столична община. След тяхна проверка проблем не е установен - табели има. Строежът трябва да бъде завършен на 1 август.