Жители на столичните квартали „Бенковски“, „Нови Искър“, „Илиянци“ и „Трeбич“ се оказаха откъснати от големия град след строежа на Северната скоростна тангента.

Проектът, който струва 180 млн. лева, сега трябва да се преправи, защото не са изградени улици, по които хората да стигнат до скоростния път.

Недоволството срещу проекта започва още от 2012 г. – заради скоростната отсечка са премахнати старите пътища, а нови няма.

Северна тангента
(Photo: bTV)

„Старият Комаришки път минаваше през прелеза на Илиянци. Свързваше Годеч, Михайловград, Враца. Просто пътят за Северна България беше оттук. С тази магистрала стана така, че ние не можем да минем от никъде за никъде“, коментира Иван Димитров, един от потърпевшите.

Северна тангента
(Photo: bTV)

Въпреки че се намират само на 50 метра от тангентата, жителите на „Бенковски“ могат да се качат на скоростния път по два маршрута: единият е дълъг 10 км, а другият – 7 км.

„По права линия от „Бенковски“ до „Требич“ са около 3 км, но за да стигнем до там, трябва да обиколим поне 12 – 13 до 20 км“, посочва Димитров.

Северна тангента
(Photo: bTV)

Готова детелина има. Подходи към нея обаче не съществуват.

По картите има няколко несъществуващи улици, сигнализира друг потърпевш – Евгения Каменова. Например в Столична община се води, че кварталът и тангентата са свързани с улица „Наука“. В действителност улицата представлява трева, бъз и храсти.

Жителите сигнализират и за други недомислици.

Северна тангента
(Photo: bTV)

Един от подлезите на тангентата – път, който минава под нея, наполовина е зает от неотчужден имот.

Северна тангента
(Photo: bTV)

„Имаме интересно технологично решение за запълване на празни пространства и фуги. Вероятно имат някаква роля на тампон, който да поема вибрациите – казва Евгения Каменова, сочейки неизмазани стиропорени платна и монтажна пяна. – Поне трябва да бъде измазано, изолирано от външни явления, защото този стиропор се рони“.

Северна тангента
(Photo: bTV)

Основите на пътя и част от подлезите пък са пълни с вода.

Северна тангента
(Photo: bTV)

„Магистралата се отводнява в локва. Чакаме я да се изпари от март месец“, казва Каменова.

Северна тангента
(Photo: bTV)

С изхвърлената пръст от строежа са затрупани близки имоти.

„Няма как да отида до имота си. Просто няма. Аз съм отрязана, т.е. ние сме отрязани. Гранично с мен имам още шестима комшии, които също нямат достъп“, казва Тамара Здравкова, собственик на два и половина декара земя край тангентата.

Северна тангента
(Photo: bTV)

Неудобство има и за шофьорите, слизащи от скоростния път, за да влязат в София. Това може да стане само по един черен път и подлеза за „Требич“. Той пък се оказва тесен, а тировете трябва да се изчакват.

Северна тангента
(Photo: bTV)

След недоволството на жителите на четирите квартала от Министерския съвет отпуснаха 1,5 млн. лв. за улици.

„Ангажимент на Столичната община е да изгради уличната мрежа и локалните трасета, които обслужват малките население места и селата, които са в рамките на София“, коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.

Според протестиращите тази сума е недостатъчна. Те ще продължат с протестите, ако улиците за връзка с отсечката не се изградят.