|
На живо

7
Pop-out player
Николай Стойнев: „Новите щандове на Площад „Славейков“ са инвестиция на „Пазари Запад“ ЕАД“

Николай Стойнев: „Новите щандове на Площад „Славейков“ са инвестиция на „Пазари Запад“ ЕАД“

„Новите щандове на Площад „Славейков не се финансират от Столична община, а са инвестиция на „Пазари Запад“ ЕАД. Това беше една от най-печелившите площадки на дружеството до 2018г., което е в добро състояние. Инвестицията ще се изплати в рамките на 2-3 години“, уточни в ефира на bTV radio председателят на постоянната Комисия по икономика, собственост и дигитална трансформация в Столичния общински съвет Николай Стойнев. „Вярвам, че никой не иска да се върнат масите с кашоните с банани“, добави той. На вчерашното заседание на общинските съветници одобриха поставянето на седем щандове-библиотеки  под част от перголите на площад „Славейков". Идейният проект е на арх. Димитър Паскалев. Всеки щанд представлява отваряема и разгъваема конструкция, предназначена за продажба и съхранение на книги в открити публични пространства, която се състои от две стоманени крила тип врати, окачени на тежкотоварни лагерни панти върху носеща стоманена колона, която се монтира върху бетонов фундамент под настилката. Над щанда е разположена стъклена козирка, предвидени са и прозрачни водонепромокаеми покривала. Гърбовете на крилата, в които има рафтове за по около 200 тома книги, са прозрачни и изработени от закалено ламинирано стъкло. Щандовете са електрифицирани и с монтирано лъчисто отопление, а при затварянето им се превръщат в осветена експозиционна площ за книгите. „Амбицията на арх. Паскалев е да има трайност от 20 години на тези щандове. Общата сума на проекта е 276 хил.лв, която е максимална цена, която сме заложили. Предстои конкурс за избор на изпълнител, където офертите могат да бъдат и по-ниски“, сподели Стойнев. „Ще бъде изработен прототип, който ще може да се коригира“, допълни председателя на икономическата комисия в Столичния общински съвет. Пилотният модел ще бъде готов до 2-3 месеца. След изграждане на щандовете, ще се проведат конкурси за ползването им. „Сметките показват, че наемът им ще бъдат с начална стойност над 1000- 1200 лв.“, посочи още Стойнев.

             Той коментира и възможностите, които предлага новия бюджет на столицата за 2021г., който бе одобрен на заседанието. „ С този балансиран бюджет се осигурява устойчиво развитие на Столична община и преминаване на тези сложни времена. За март и април 2020г. над 3000 дружества се възползваха от отстъпките на Столична община, които се предоставиха на наемателите, като бюджетът се е лишил от над 2 400 000 лв. Според одобрения бюджет за 2021г. стратегическите цели на Столична община са изграждане на инфраструктура, вътрешни рингове и връзка с Околовръстното шосе, строителство на 45 детски градини и чистота на въздуха. „Ще продължат дейностите по разширяване и изграждане на булевард „Тодор Каблешков“ и свързването с Източната тангента. Започва реконструкция на тунела на бул. „Царица Йоанна“, който свързва с Люлин, както и важни вътрешно квартални улици като „Николай Коперник“ в Слатина, както и „Народно хоро“ в Овча купел“, разкри Николай Стойнев. По думите му, за чистотата на въздуха са предвидени 200 млн. лв., предназначени за машинно почистване, премахване на кални точки, разширяване на трета метролиния към Слатина и закупуване на 25 нови трамвая, 30 тролеи и 82 електробуса.

С предложение на Малина Едрева, Николай Стойнев и Георги Георгиев - общински съветници от групата на ГЕРБ-СДС се сформира работна група, която да извърши анализ на действащата нормативна уредба на Столичната община относно преместваемите обекти, Работната група има за задача в срок до три месеца да внесе предложения в СОС, за оптимизиране на контрола и ефективността по отношение на прилагането му, както и създаване на бърза процедура за поставяне и премахване на преместваеми обекти.
Предложението беше гласувано, като в състава на комисията бяха добавени кметовете на район „Средец" и район „Люлин". „Има пропуски в нормативните уредби, които водят до това незаконни павилиони да продължават да бъдат свързани с електропреносната мрежа и процедурите по премахването им да продължават с години“. Често казваме институциите, но винаги зад това стоят лица“, коментира Стойнев. „Едно от изискванията е павилионът да има разрешение за въвеждане в експлоатация, такова не е представено на електроснабдителното дружество, нито съществува до момента“.

Цялото интервю на Георги Митов с председателя на постоянната Комисия по икономика, собственост и дигитална трансформация в Столичния общински съвет Николай Стойнев ще чуете в звуковия файл: