Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков съобщи пред журналисти, че се очаква следващата година да продължи изпълнението на недовършените проекти по националната програма за саниране, а евентуално ново финансиране от държавния бюджет за програмата да се иска през 2019 г.
През 2018 г. и 2019 г. трудно ще приключим със сградите, които понастоящем са одобрени с договор с Българската банка за развитие, с ресурса, който имаме, коментира министърът по време на браншови форум.
Граждани и общини притеснени от спирането на програмата за саниранеОт Регионалното министерство твърдят, че изпълнението на Програмата за енергийна ефективност не е спряна„Негативът по програмата, който се насади по политически и други причини, не ни дава оптимизъм да ви кажа точно каква ще е сумата през бюджета през 2018 г.“, коментира Нанков. По думите му догодина ще изпълняват поне още 700 сгради. Той напомни, че се дебатира по това дали занапред програмата да не стане със съфинансиране от страна на участниците в нея.
Ще си въведем ТОЛ системата
Саботажът за ТОЛ системата е огромен, но значи сме на прав път, ще си я въведем и това е, категоричен беше Нанков. Преди дни се появи фалшива новина за избран изпълнител, като министърът подчерта, че за случая са уведомени компетентните органи.
Той обаче призна, че очаква обжалване на решението, което трябва да дойде в началото на следващия месец.
Тол системата ще обхване 80% от пътищата у нас, много от тях обаче не са първокласниПо магистралата в Сърбия се плаща 70 евро, в Унгария 84 евро, в Словакия 110 евро, в Австрия 115 евро„Изпълнението на най-сложния участък на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле ще е зрелостен изпит за българския строителен бранш и по сложност, и по скорост на работа”, коментира той. По думите му през октомври се очаква да дойде положително решение на МОСВ за екооценката на участъка през дефилето, като целта е в средата на 2019 г. да има избран строител, а през 2023 г. магистралата да е готова.