Пешеходецът няма да е виновен, ако бъде блъснат от автомобил на пешеходна пътека. Това решиха депутатите, като приеха на второ четене частични промени в Закона за движение по пътищата.
Досега при определени хипотези пешеходецът се водеше за съпричинител.
Нели Петрова от ГЕРБ посочи, че предвид случаите на оправдани шофьори, които са превишили скоростта, карали са с алкохол в кръвта, дрогирани или без книжка, е крайно време депутатите като законотворци да предприемат мерки, за да се сложи край на войната по пътищата.
Парламентът реши още, че ограничаване на видимостта, както и намаляване на прозрачността на стъкла, различни от челното и стъклата на предните странични врати, се допуска само при наличие на огледала за виждане назад от двете страни на автомобила.
Народното събрание прие промени и в Закона за автомобилните превози на второ четене.
Общинският съвет във всяка една община ще определя размера на глобата за нередовен пътник в обществения транспорт, обясни пред журналисти в парламента председателят на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения Настимир Ананиев от Реформаторския блок.
Глобата за нередовен пътник ще е в размер от 10 до 50 лв. в зависимост от решението на съответния общински съвет. Глобата за нередовен пътник за междуселищни превози остава 50 лв., за международни превози остава 300 лв. Ананиев призова Столичният общински съвет да вземе решение за намаление на глобата в София, която в момента е 40 лв.
На извънредно заседание на правната комисия депутатите ще решат въвеждат ли мажоритарния вот.
Ще бъдат разгледани два проекта. Единият е на омбудсмана Мая Манолова, внесен преди повече от месец, а вторият беше внесен вчера от ГЕРБ.
И двата предвиждат въвеждането на мажоритарен вот.
Според този на ГЕРБ всички 240 депутати да се избират от райони на територията на страната, партийната субсидия да стане 0 лева, а ако депутат бъде избран за министър, мястото му в НС да остане празно.