Докога буферните паркинги на софийското метро ще пустеят, а градинките над тях ще са пълни с коли?

По средата на делничен ден преброяваме едва петдесетина автомобила в паркинг с 1300 места. На второто ниво на паркинга няма нито един автомобил и 650 празни места, осветлението е изключено.

Дали няма желаещи да паркират около Експо центъра в София? Напротив, има достатъчно. Но колите са върху паркинга, а не в него.

Паркингът струва един лев на час за общо ползване, а хората, които си купят билет за метрото, имат два часа безплатен престой, а след това по лев на час.

За 4 часа, два билета за метрото, плюс паркинга би струвало на човек общо 4 лева.

Сложната схема за плащане също отблъсква клиенти, смятат работещи в района. Заради липса на ясни табели някои хора пропускат входа на паркинга и няма как да се върнат.

Каквото и да са причините, калната зелена площ е пълна с коли, а паркингът под нея си стои празен.

 

Работещите наоколо разказват, че паркингът започва да се пълни само тогава, когато в калта не остане място.

Цените са преференциални за хора, които ползват градския транспорт, коментира Полина Асенова от Столичния инспекторат.

По думите й това, което общината може да направи, е, където има възможност, да се сложат антипаркинг съоръжения, за да се предотврати паркирането на недобросъвестни водачи.

Тя обаче отбеляза, че теренът, върху който паркират колите около Експо центъра, е частна собственост, отреден е за жилищно строителство и общината не може да се намесва.

Паркингът до станция „Бели Дунав” наистина се използва, тъй като там има поставени парапети, които възпрепятстват неправилното паркиране, каза още Асенова.

Тя допълни, че са санкционирани 120 нарушители – на 20 са съставени фишове, а на останалите 100 са съставени актове за установяване на административно нарушение. Според нея обаче не санкциите биха решили проблема.