От тази неделя, 14 юни, започват ремонтни дейности по разширяването на Околовръстния път в столицата. Изграждането на новото трасе ще наложи и някои промени в движението през следващите месеци.
За „Тази сутрин“ председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски обясни, че ще бъде затворен участъкът от пътен възел „Горубляне“ до пътен възел „Младост“.
Там ще бъде съборен настоящ двулентов надлез и ще бъде построен нов – с 6 ленти за движение.
Той обясни, че транзитният трафик от АМ „Хемус“, „Струма“ и „Тракия“ ще бъде пренасочван по Северната скоростна тангента.
Локалният трафик може да използва бул. „Александър Малинов“ и „Цариградско шосе“, както и ул. „Самоковско шосе“ и „Инж. Георги Белов“. Остава двупосочното движение в района на Герман. Въпреки това смята, че целта е да се изгради модерна инфраструктура.
Околовръстното става шестлентов път между "Цариградско шосе" и "Младост"
Терзийски е на мнение, че градът е готов да поеме трафика и е наясно, че ще бъдат създадени известно неудобство на пътуващите.
Той обясни, че обновяваният участък е с дължина малко над 6 км. По думите му стойността на строителството е 142,7 млн. лв., а срокът за изпълнение е до края на 2021 г.
Снимка: btvnovinite.bg
Трафикът по затворения от неделя участък ще бъде пуснат на 10 септември. Според Терзийски отварянето може да се случи по-рано спрямо темповете на строителя.
Премиерът инспектира строителството на Околовръстното в София
От днес ремонтни дейности на съоръжения започват след тунел „Витиня“ по АМ „Хемус“. Ще има и пренасочване на тежкото движение по гл. път 1-1 Ботевград-София.
По АМ „Тракия“ съоръженията ще бъдат завършени до края на юни. По АМ „Хемус“ ремонтните дейности ще продължат през целия строителен сезон, допълни Терзийски.