Най-старият пазар в София стана най-модерен със своя електронен магазин, който свързва производители и потребители в забързаното ежедневие и в нуждата от екологична продукция. „Така подпомагаме производителите. Със своето участие те изпълват идеята със смисъл. Тяхната стока е душата на самия проект. На клиентите подсигуряваме истинска, свежа, прясна храна. Създадохме платформата за хората, които са ангажирани и нямат време да отидат до пазара. Така той стига до тях.“ – обясни по bTV Radio изпълнителният директор на общинското дружество „Пазари Възраждане“ Драгомир Димитров.
Платформата е на адрес e-pazar.bg и дава възможност да търсиш продукти по категории и по производители. Когато напълниш кошницата, заплащаш, а стоката пристига на посочения адрес. Преди изпращането тя се проверява за качество от екипа на пазара. Фермерите са откликнали изключително радушно, а за потребителите остава възможността, привлечени от вкуса на закупената онлайн храна, да споделят на място духа на Женския пазар, който непрекъснато се развива, посочи Драгомир Димитров.
„Пазарите трябва да бъдат по-активни и да станат по-модерни. Въвеждането на електронна търговия е една от тези форми.“ – посочи изпълнителният директор на „Пазари Възраждане“. „Нашето виждане е за пазара като място, което притежава всички черти на модерно градско пространство. Когато човек дойде тук, не трябва да се чувства изолиран и ограничен. Той трябва да може да намери необходимото – както храна, така и произдведения на занаятите, да прекара добре времето си, да ползва безплатен интернет, да хапне, да се наслади на култура. Искаме да модернизираме Женския пазар без да нарушаваме неговата специфика – колоритна, хубава, исторически обоснована. Целта ни е тук модерният градски човек да може да получи всичко, от което има нужда.“ – каза още ръководителят на общинското дружество.
Драгомир Димитров съобщи, че се работи и с турпоператори, за да е все по-оживено това историческо място в центъра на София. Традиционни за Женския пазар са фермерските пазари с кулинарни конкурси, демонстрации и надпревари, музикалните фестивали, изложбите в галерия „Сердика“ и много други гастрономически и културни събития.
Интервю на Светослав Николов: