Как да се запазят губещите линии на БДЖ и да се подобри състоянието на железницата? Новата стратегия за развитието на железопътния транспорт в България ще бъде разгледана от транспортната комисия към парламента в сряда. На обсъждането ще присъства и транспортният министър Ивайло Московски.
Според предварително огласените детайли от стратегията няма да има закриване на жп линии и поскъпване на билетите за влака през 2015 г. Нерентабилните участъци ще се дадат на концесия. При липса на кандидати ще се демонтират релсите.
Предвижда се още БДЖ „Товарни превози” да бъде продадено.
До 2020 г. ще бъдат съкратени 1200 души от железниците, но заплатите на останалите ще се вдигат средно с 4% всяка година. За нови влакове са заложени между 210 и 430 млн. лв.