Кампанията „Зелена идея”, по инициативата на N-JOY, Z-Rock, bTV Radio, Melody, Jazz FM, Classic FM и Министерство на околната среда и водите (МОСВ), продължава да обогатява палитрата си от впечатляващи снимки и идеи, посветени на красотата на българската природа.
Проектът провокира иновативния дух на слушателите, като желанието за различни промени и любовта към красивото са отразени в над 700 разнообразни предложения до момента.
Мартин Йорданов се включва в кампанията с идея за „зелени етикети” на всички бутилки, които да дават важна информация за рециклирането им и как то би могло да се улесни при разделно изхвърляне на предназначените места. Разработване на „еко-фитнес” предлага Лидия Максимова с идеята уредите във фитнес залите да създават енергия, която да се използва. Да откриваме ново приложение на някои непотребни материали предлага Велина Атанасова, която е визуализирала идеята си с колаж за стена, изработен от отпадъци (снимка).
Опазване на защитени местности и видове също сред водещите предложения в „Зелена идея” през лятото. Антонина Димовска се включва в кампанията със снимка на една от най-красивите птици в България – Земеродно рибарче, което е заснела при опръстеняването му.
Красимир Балински е публикувал своя снимка на еделвайс с послание да запазим биологичното разнообразие като не посягаме на защитените растения.
До 23 ноември 2012 година всички слушатели на N-JOY, Z-Rock, bTV Radio, Melody, Jazz FM и Classic FM могат да се включат в кампанията като споделят своята зелена идея на специалния микросайт на кампаниятa. Участието може да се осъществи чрез публикуване на снимка и текст към нея след безплатна регистрация.
Основната цел, която си поставя „Зелена идея” – по забавен и приятен начин да насочи вниманието към уникалните места в българската природа. Трите най-добри идеи ще спечелят страхотни награди – висок клас цифрови фотоапарати и екскурзии до едни от най-красивите кътчета в българската природа.