Автосалон София не спира да се развива.
Българското изложение ще се проведе за пръв път от 17 до 25 октомври, а списъкът с премиерите ще надхвърли 100 модела.
В столицата ще дебютира есенцията от световните изложения в Женева, Шанхай и Франкфурт.
Досега автосалоните се провеждаха през юни, който не е най-подходящия сезон за посетителите и също така не е съобразен с календара на автомобилните новости.
Често салонът съвпада с глобални спортни събития. Поради тези причини браншовата Асоциация на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) взе решение за преместване на датата.
Автомобилният отрасъл отново е в подем и предстои най-мащабното изложение до момента, а доказателството са подаване на заявка от всички вносители.
Отново домакин на изложението е Интер експо център и модерните климатизирани зали на съоръжението. Освен премиерите на салона се очакват прототипи, състезателни болиди, авангардни прототипи от бъдещето и автомобили с алтернативно задвижване, както и по-качествени фирмени щандове. Разбира се, ще има много съпътстващи събития.
Веднага след световната премиера в София ще пристигне новото поколение Audi A4. Автомобилът е с нов дизайн и първо пристигат вариантите седан и комби. С дължина 4730 мм и междуосие 2820 мм, новите Audi A4 и A4 Avant са пораснали в сравнение с предшественика си. В зависимост от моторизацията и теглото е намалено – с до 120 кг. Както и при Q7, и каросерията на новото А4 е частично изработена от алуминий, което редуцира масата.
Вторият акцент на щанда на Audi на салона ще бъде второто поколение на спортния модел R8. Страничната профилна линия е променена и прави колата да изглежда по-дълга и по-динамична. Отзад стоповете също са LED, позиционирани над огромни въздуховоди. При стандартната версия е монтирано активно задно крило, докато за версия Plus то ще е фиксирано, а огромен дифузьор е позициониран между трапецовидните накрайници на изпускателната система. Моделът се задвижва от атмосферен 5,2-литров V10 FSI, генериращ 540 к.с. и 540 Нм. По-мощният вариант Plus идва с 610 к.с. и 560 Нм. И двете версии работят с подобрена 7-степенна S tronic трансмисия с електрохидравличен многодисков съединител.
Новото поколение BMW Серия 7 (G11) също ще дебютира у нас веднага след Франкфурт. Моделът използва карбон в структурата на каросерията, има двигатели от новото поколение Plug-in хибридна система, окачването е активно - Executive Drive Pro, а фаровете са лазерни. iDrive предлага първата в света система за управление с жестове - BMW gesture control. В списъка с екстрите са още Touch Command, нов Head-Up дисплей, предупреждение за напречен трафик, асистент при завиване и водене в лентата, активна защита срещу странични удари, Surround View с 3D изглед и система за паркиране с дистанционно управление.
При старта на продажбите новата Серия 7 ще бъде предлагана с три моторизации - две бензинови (4,4 - 450 к.с. и 3,0 - 326 к.с.), една дизелова (3,0 л, 265 к.с.) и за пръв път - Plug-in хибрид с 2-литров мотор с вътрешно горене и системна мощност 326 конски сили. Каросерията ще бъде в два варианта - с нормално и с удължено междуосие, задвижването ще бъде задно или 4х4, а серийно скоростната кутия ще бъде 8-степенна автоматична.
Също така на щанда на BMW в София ще бъде новото поколение на компактния SUV модел Х1. Задвижващите агрегати в началото ще бъдат пет – три дизела, това са три версии на двулитровия турбомотор: със 150 (sDrive18d), 190 (xDrive20d) и 231 к.с. (xDrive25d), и два бензинови мотора – със 192 (xDrive20i и sDrive20i) и 231 к.с. (xDrive25i) В началото на следващата година очакваме дебют и на трицилиндровия двигател от i8 в най-малкия Х-модел. Интериорът е значително по-просторен, а багажникът побира с 85 литра повече от предшественика – 505 литра. Всичко това, благодарение на измяната на класическото задно задвижване. Безспорна полза ще има и при разхода на гориво, който е паднал със 17% спрямо този на предходното поколение.
На щанда на бранда MINI ще дебютира второто поколение Clubman. Малкото комби вече има конвенционалните 4 странични врати. Clubman е с над 25 см по-дълъг от старото поколение. Под каросерията се крие платформата на хечбека, която е същата като на новия ван на BMW – Серия 2 Active Tourer – и на X1.
За пръв път у нас подразделението DS ще бъде представено със самостоятелен щанд и като отделен бранд. Българските посетители ще видят обновения DS5. Дизайнът е авангарден, а автомобилът предлага динамично пътно поведение, технологии от последно поколение, изтънченост и внимание към всеки детайл. Предната решетка е вертикална с монограм DS, разположен в средата, предни светлини DS LED Vision, нов тактилен екран и ефективни двигатели. Новият DS 5 притежава всички качества, които го правят разпознаваем - линии на купето, които разчупват традиционните представи, изключителен екстериорен и интериорен дизайн, изпипан до последния детайл и позиция на управление като в пилотска кабина.
Infiniti ще представи първия в историята си активен премиум компактен автомобил - Q30 Active Compact, който ще направи световната премиера по време на изложението във Франкфурт през септември. Моделът е разработен за клиенти, които търсят градска индивидуалност. Динамичните технически характеристики са осигурени от типичното за Infiniti уверено и комфортно управление. Специално създадените елементи във впечатляващия интериор продължават дръзкия дизайн от екстериора.
Публичната премиера на Q30 Active Compact идва точно две години след предшественика си Q30 Concept, представен през 2013 г. във Франкфурт. Дизайнът е почти напълно запазен в серийния модел.
Hyundai ще представи у нас новия модел Tucson, който е позициониран в С-сегмента и има изключително модерен и рафиниран дизайн. Автомобилът е с LED фарове и хромирана трапецовидна решетка. Като събрат на Santa Fe, колата има много качествени материали, огромен сензорен дисплей и опция за вентилирани и отопляващи седалки. Задната врата е с електрическо отваряне, а багажният обем - 513 литра при разгънати седалки. По отношение на сигурността Hyundai предлага множество системи, сред които Lane Keeping Assist, Autonomous Emergency Braking и Blind Spot Detection.
Родните фенове на Opel ще видят новото поколение Astra веднага след Франкфурт. Моделът е с 200 кг по-лек спрямо предишното си поколение, по-къс с 23 мм, а колесната му база е намаляла с 49 мм. За първи път в Astra ще има 3-цилиндров мотор с мощност 105 к.с. Над него ще има два 4-цилиндрови двигателя със 145 и 200 к.с., както и 1,6-литров дизелов с три степени на мощността (95, 140 и 170 к.с.).
Mercedes подготвя SUV офанзива за Софийския салон. Акцент в експозицията е огромният и луксозен Mercedes GLE Coupe. Дизайнът е близо до този на S-клас Coupe, а стандартните джанти са 20-инчови. Като опция се предлагат 21 и 22 инча. GLE 450 AMG идва заедно със стандартния модел. Окачването е въздушно - AIRMATIC, и има автоматична функция за регулиране на нивото спрямо скоростта. GLE 450 AMG разчита на 9-степенна автоматична трансмисия с 5 режима - INDIVIDUAL, COMFORT, SLIPPERY, SPORT и SPORT+.
Освен него у нас дебютира наследникът на Mercedes GLK, който вече се казва GLC. Интериорът е зает от С-клас, а голяма част от външния дизайн е близък до по-малкия GLA. Централната конзола помещава дисплей с големина 7 или 8.4 инча. Салонът може да се поръча с кожа или напа. В зависимост от обзавеждането апликациите са алуминиеви, карбонови или дървени. Колесната база на GLC е увеличена със 118 мм спрямо GLK, поради което пространството на задния ред седалки е нараснало. При сгъването му се отваря багажен обем от 1600 литра.
Заедно с купе версията на щанда ще се появи и Mercedes GLE, фейслифт на досегашния ML. Основни акценти в новия GLE са промененият дизайн на предна и задна броня и многобройните подобрения по системите за управление и намаляването на вредните емисии, които задават нов еталон в сегмента.
Спрямо предходната серия средният разход на гориво и CO₂ емисии за целия набор от двигатели са намалени със 17%. За пръв път в своята SUV история Mercedes-Benz предлага хибриден модел - GLE 500 e 4MATIC, който комбинира максимална енергийна ефективност с несравнимо пътно поведение.
Спортният Peugeot 308 GTI е акцентът на щанда на френската компания. Хотхечът 308 GTi се присъединява към 208 GTi с двигател 1.6L THP S&S в две версии – с 270 к.с. и 250 к.с. Колата е екипирана с Torsen диференциал с ограничено приплъзване, тунинговано шаси и Peugeot i-Cockpit. 308 GTi 270 поставя нов рекорд в сегмента за съотношение мощност към маса, което е 4,46 кг на конска сила, успявайки до постигне ускорение 0-100 км/ч за едва 6,0 секунди, изминавайки 1000 метра със старт от място за 25,3 секунди.
Първоначален списък с премиерите в Автосалон София 2015: Audi A4 седан, Audi A4 Avant, Audi R8, BMW Серия 7, BMW X1, DS5, Hyundai Tuscon, Infiniti Q30, MINI Clubman, Mercedes-Benz GLE Coupe, Mercedes-Benz GLE, Mercedes-Benz GLC, Opel Astra, Peugeot 308 GTI
Изложението Автосалон София става все по-модерно и привлекателно, като се очаква то да стане най-доброто автомобилно изложение, правено досега в България.