Придвижването с велосипед на кратки разстояния в града спестява време, пари и пространство, и така прави градската среда по-добра. Около този извод се обединиха в студиото на bTV Radio Вим ван дер Вайк от Холандското велосипедно общество и Михаела Райкова от „Велоеволюция“. Чуждият експерт похвали напредъка на страната ни в изграждането на велосипедна инфраструктура, но посочи, че е необходимо отделните отсечки да бъдат обединени в мрежа, за да бъдат ефективни. Като друг проблем той открои липсата на удобства за велосипедистите безопасно да пресичат кръстовищата. За създаването на добра велосипедна култура „Велоеволюция“ ще продължи работата си с местните власти за развитието на веломрежите и ще провежда обучения по безопасно управление на велосипед. Една от най-прогресивните идеи е създаването на бързи трасета, по които на разстояние от до 20 км велосипедистите имат на разположение широки алеи с добра настилка, осигурени с безконфликтно пресичане на кръстовищата и завои под голям ъгъл.

Архитекти, урбанисти, проектанти на пътна инфраструктура и други професионалисти в областта на пътното движение обсъждаха велосипедни решения за София в рамките на двудневно работно ателие „Мисли велосипедно“. Това бе първият от поредицата семинари в София и други градове на страната, част от българо-холандската инициатива Bike `em All („Всички на колело“) за популяризирането на велосипедния транспорт в България. Основни лектори бяха експертите по устойчив транспорт и велосипедна инфраструктура Вим ван дер Вайк и Том Ходефрой, представители на Холандското велосипедно общество. По финансираната от посолството на Холандия в България инициатива „Всички на колело“ всеки месец в София ще се организират събития с елемент на изненада, три работни ателиета „Мисли велосипедно“, лекции по пътна безопасност за ученици.

Интервюто на Светослав Николов по bTV Radio с Вим ван дер Вайк от Холандското велосипедно общество и Михаела Райкова от „Велоеволюция“ можете да чуете в прикачения файл.