Синдикатите поискаха от държавата повече пари за нови влакове, за да спрат закъсненията и инцидентите в железниците. Профсъюзите предлагат БДЖ да получава допълнително по 30 милиона лева годишно.
Целта е да се избегнат честите закъснявания и аварии на старите влакове и локомотиви.
„Аз бързам, изпускам другата връзка, разбирате ли, няма как, и други рейсове, а това, мога да кажа, е почти редовно, аз много често пътувам”, коментира Малина Славейкова, клиент на БДЖ.
Държавните железници отчитат загуба на клиенти. За първите осем месеца на 2015 г. броят на превозените пътници намалява с 8,9 на сто, спрямо миналата година.
От ръководството на БДЖ предлагат за следващите 7 години компанията да получи 210 милиона лева - за нови влакове.
Владимир Владимиров от БДЖ смята, че „инвестиции трябва да бъдат направени в пътнически превози и нови мотрисни влакове, за да се повиши качеството на услугата и да се привлекат повече пътници от средната класа, които в момента не пътуват с железниците, защото липсва необходимия комфорт и скорост”.
Според синдикатите, ако в БДЖ не се вложат средства, това ще постави под въпрос оцеляването ѝ.
„Няма необходимия подвижен състав, за да си върши своята работа, когато го няма - просто няма как да работи компанията - там са ни най-големите опасения”, заяви инж. Марио Нинов от КТ „Подкрепа".
Миналата седмица транспортната комисия трябваше да изслуша аргументите на финансовия министър „за" или „против" отпускането на пари за железниците. Горанов обаче не се появи на заседанието.