Няколко лесни операции на компютъра ще са достатъчни да получим на електронната си поща удостоверения и други документи, които сега взимаме от общината на място след чакане пред канцелариите. Системата въвежда и вътрешни връзки между 12 институции от държавната и местната власт, така че да не се налага да посещаваме различни учреждения, за да набавим пълния набор от документи. Първите 5 от общо 350 услуги се очаква да бъдат достъпни след около два месеца, като до края на годината броят им ще достигне 50. Впоследствие към възможностите на портала ще бъдат добавяни нови до достигане на пълния обем от услуги, които общината извършва за гражданите и бизнеса. По електронен път вече ще получаваме удостоверения за семейно положение, за постоянен адрес, за дължими и платени данъци, копия на граждански актове. Бизнесът на първо време ще бъде облекчен при издаването на удостоверения за ресторантьорска и таксиметрова дейност. Заявленията ще се подават през електронния портал, в който ще влизаме от сайта на общината sofia.bg. Потвърждение за заявката ще правим с електронен подпис, а за гражданите, неразполагащи с такъв, ще е възможно да използват експериментална SMS система. При затруднения ще можем да се свържем с консултанти по електронната поща или по телефона. Повече разказа по bTV Radio ръководителят на проекта за разработка на платформата Явор Джонев в интервю на Светослав Николов, което можете да чуете в прикачения файл.