32000 пътници ежедневно ще спечели столичното метро с продължението си до Бизнеспарка. Първата копка на разширението от метростанция „Младост 1“ бе направена днес. 6000 автомобила по-малко всеки ден по улиците на София, облекчение на трафика в кв. Младост с 25%, спестени от бързото придвижване 5000 човекочаса дневно, 2500 т. по-малко вредни емисии годишно са част от очакваните ефекти от изпълнението на проекта. На участъка от 2,7 км ще има 3 метростанции. По време на строителството движението по бул. „Александър Малинов“, под който ще минават влакчетата, няма да бъде спирано, а само ограничено в по една лента в двете посоки. Когато участъкът е готов, булевардът вече ще е с още две ленти – по три във всяка посока, с нова настилка, нови тротоари, ново енергоефективно осветление и ново озеленяване. Финансирането в размер на 85 милиона лева е осигурено по европейската оперативна програма „Транспорт“ и няма да има забавяне в строителството, обеща в ефира на bTV Radio ръководителят на столичния „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев. Участъкът ще е готов точно след 2 г., когато ще бъде пусната и отсечката през кв. Дружба до летището. През лятото на 2015 г. се очаква метрото да стига и до ул. „Сребърна“ в кв. Хладилника със завършването на разширението на втората метролиния след спирка „Джеймс Баучер“. Готовите проекти са получени в „Метрополитен“ преди два дни, уточняват се детайлите по финансирането, а през май ще се проведе търга по избор на изпълнител, съобщи инж. Братоев. Проектът за третия лъч на метрото вече е готов и през юли ще имаме пълна проектна готовност. Финансирането ще бъде европейско, от следващия програмен период 2014 – 2020 г. Почти половината трасе е на естакади, а в централната градска част се спуска под земята. То ще бъде обслужвано от по-модерни влакове от ново поколение, допълни ръководителят на столичния „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев пред bTV Radio. Интервюто на Светослав Николов с него можете да чуете в прикачения файл.