Указание за подмяна на водомера може да даде само инкасаторът при посещение в дома за отчитане на показанията, а пломбирането се извършва единствено от „Софийска вода“ след лично направена заявка, съобщи пред bTV Radio Блага Ботинова – старши мениджър „Нерегулирани дейности“ в „Софийска вода“. Светослав Николов я потърси за разговор след предупреждението, че измамници се представят за служители на „Софийска вода“ и събират на ръка пари за пломбиране на водомери, без да издават платежен документ. „Няма законово изискване за регулярна подмяна на водомерите. На всеки 10 г. обаче те подлежат на метрологична проверка, а след това се пломбират“, обясни Ботинова. При повреда – блокиране, поява на конденз, нарушена цялост или изтекъл срок на проверката, инкасаторът издава уведомително писмо и в тримесечен срок собственикът трябва да приведе водомера в изправност. След това пломбирането се извършва по предварително направена от него заявка в „Софийска вода“. Кои лаборатории са лицензирани да тестват водомери, можете да видите на сайта на Агенцията за метрологичен надзор. Ако водомерът ви бъде пломбиран от неоторизирано лице, има риск от грешки в начисляваните сметки, обясни пред bTV Radio Блага Ботинова от „Софийска вода“. Интервюто на Светослав Николов с нея можете да чуете в прикачения файл.