В основата на подхода към промяната на облика на Женския пазар трябва да бъде решаването на проблема с качеството на градската среда и максималното запазване на това, което е пазарът като явление, посочи пред bTV Radio урбанистът арх. Павел Янчев. Той коментира плановете на Столичната община да премахне част от пазара като го замени с търговски център и пешеходни площи. Женският пазар е едно от най-градските места в София – евтино и популярно място за пазаруване, предлагащо най-разнообразна продукция, което по този начин успява да събере изключително различни социални групи – в това е неговото богатство и затова той трябва да бъде запазен, смята архитектът. Според него проблемът е в деградирането на района, което общината е допуснала макар пазарът да е печеливш. „Реалните проблеми са създадени от неглижирането на пазара от 1956 г. насам“, посочи специалистът, който определи като фалшиви и медийно изопачени твърденията за ширеща се там престъпност. „Присъствието на малцинствени групи, от което някои се оплакват, за мен е предимство, а не проблем“, каза арх. Янчев. Според него Женският пазар е пазител на традицията на пазарите в София, успява да еманципира по-бедни хора, които от там започват бизнеса си, и това са още причини да не можем да си представим София без място като него. Той определи като изключително непрозрачен проведения от Столичната община конкурс за обновяването на района. Според арх. Павел Янчев правилният подход е обсъждане в широк кръг: дебат, който да дефинира истинските проблеми и в който софиянци и специалисти да изразят мнението си по предложенията на архитектите за решаването им. За Женския пазар като ценност на София и като специфично място, към чието обновяване трябва да подходим внимателно, чуйте интервюто на Светослав Николов с арх. Павел Янчев в прикачения файл.