Проектът ще реализира визията за повече зеленина и красива природа на местата, където играят и спортуват децата ни всеки ден. В резултат от кампанията ще бъдат създадени овощни градини в дворовете на четири училища в страната. 

В рамките на три седмици десетки български училища се включиха в инициативата „Зелена идея в училище”. На живо в ефира на радио N-JOY министърът на околната среда и водите Юлиян Попов обяви победителите, избрани от специалната комисия:  83 ОУ „Елин Пелин” град София, 29 СОУ „Кузман Шапкарев“ в София, НУ „Христо Ботев” в град Бяла Слатина и ОУ „Неофит Рилски” в град Дупница. Министърът благодари за участието на всички включили се в кампанията като посочи, че се надява тази инициатива да доведе до още много други идеи и проекти, които ще превърнат всички училища в страната в „зелени”. 

В писмото за участие си учениците от 83-то ОУ в столицата споделят, че желанието им е да провокират в техните съученици любов към природата и опазване на околната среда. Те посочват и всички дейности, които планират, за да постигнат целта си – създаване на екологична обстановка в училище, отглеждане на подправки в саксийки, засаждане на цветя, грижа за пойните птици в училищния двор и други. 

Ученици от трети, пети и шести клас на 29 СОУ „Кузман Шапкарев” и техните учители се включват заедно в инициативата „Зелена идея в училище”. Любовта към природата ги провокира да създадат еко-клуб „Бъдеще”, в който ще бъдат ангажирани с позитивно отношение към природата, грижа, уважение и отговорност.  

С тези основни послания в кампанията се включват и учениците от НУ „Христо Ботев”, които по традиция ежегодно засаждат цветя в лехи около училището, за които се грижат. Децата от ОУ „Неофит Рилски” в град Дупница споделят, че мечтаят да направят двора на училището по-красив като засадят дръвчета, за които да се грижат. 

„Зелена идея в училище” е финансирана от Оперативна програма „Околна среда 2007-2013”. Приоритетните цели на програмата са насочени към подобряването, запазването и възстановяването на естествената околна среда и развитието на екологичната инфраструктура.