На 14 ноември, за трети път тази година пълнолетните българи ще се изправят пред урните, за да участват в уникалния за съвременната ни история вот – едновременно за 6-ия президент и за 47-ия парламент на България. Месец по-рано, от 14 октомври, нюзрумът с най-голямо доверие у нас* започва предизборен маратон на всички платформи. В този важен за бъдещето на България период bTV Новините, публицистичните предавания, bTV Radio и новинарският сайт на bTV стават арена на прогнози, анализи, лидерски интервюта и дебати, където участниците в политическата надпревара ще обявяват очакванията и визията си за следващите 4 години. Ще се пренареди ли политическата карта, ще успее ли новият парламент да сформира правителство, кой ще застане начело на „Дондуков“ 2 и най-важното - ще има ли развръзка още на 14 ноември? Фактите и различните мнения ще търсят журналистите на bTV в рамките на кампанията „Новите избори. Развръзката? Президент и парламент“. Партньори на bTV в предизборната кампания са социологическите агенции „Алфа рисърч“ и „Маркет линкс“.

Кандидат-президентите ще бъдат във фокуса на „Тази сутрин“. Всеки понеделник, сряда и петък Златимир Йочев и Биляна Гавазова ще представят по един от желаещите да влязат на „Дондуков“ 2 и основните им позиции по приоритетите на България.

Предизборните разговори ще бъдат акцент и в делничното публицистично предаване на bTV „Лице в лице“, в което водещата Цветанка Ризова ще води индивидуални лидерски интервюта с партийни представители и кандидат-президенти, тематични дебати по двойки два пъти седмично и разговори с водачите на листи и коалиционни партньори.

 

Предизборните теми ще бъдат част от всички емисии на bTV Новините, с по-задълбочен анализ в първите минути след 20:00 ч. в новия сегмент в края на централна емисия. Свое продължение на актуалните теми ще предложи и bTV Radio, във "Важното, казано на глас" с водещи Лили Ангелова и Тереза Захариева. Те ще фокусират вниманието на слушателите си към представителите на предизборните щабове и инициативните комитети на първите 8 кандидат-президентски двойки (според последното проучване на "Алфа рисърч"), както и водачите на листи и представителите на гражданската квота в тях, избрани на същия принцип.

Новините в развитие потребителите могат да следят и във всички дигитални новинарски платформи на bTV –  btvnovinite.bg и Facebook и Instagram профилите на редакцията.

Силната публицистика на нюзрума на bTV и безпристрастното отразяване на предизборните кампании по-рано тази година бяха високо оценени от зрителите. В проучване на „Маркет линкс“, проведено непосредствено след вота на 11 юли, 35% от запитаните посочват bTV като телевизията, която е най-безпристрастна и равноотдалечена от политическите партии и служебната власт, както и с най-професионално отразяване на вота. Най-висока оценка по този показател медията получава от младите на възраст 18-24 г. – от 44,5% от тях.**

В същия период, според изводите от най-подробния и всеобхватен мониторингов доклад (на СЕМ), нюзрумът на bTV отново е спазил професионалните стандарти и етика и е гарантирал правото на свободно изразяване на мнения в ефира и дигиталните си платформи.

* bTV е медийната марка с най-висок индекс на доверие в частния сектор в България според данните от годишния доклад на Института „Ройтерс“.

**По данни от експресно проучване на „Маркет линкс“ сред 518  души на възраст 18-54, проведено на 14 юли 2021 г.